wróć do listy informacji prasowych

Santander Bank Polska wybrany Bankiem Przyjaznym

Santander Bank Polska zdobył pierwsze miejsce w tegorocznym rankingu miesięcznika FORBES – „Bank Przyjazny Firmie” oraz trzecie miejsce w rankingu tygodnika Newsweek „Bank Przyjazny” – w kategorii bankowość tradycyjna.

Santander Bank Polska zwyciężył w rankingu „Bank Przyjazny Firmie” miesięcznika FORBES. W badaniu metodą „mystery shopper” oceniano nie tylko ofertę dla małych i średnich firm, ale także jakość i szybkość świadczonych usług. 

- Chcemy być najlepszą platformą usług finansowych dla naszych klientów, a doskonały serwis i obsługa to podstawa dobrej bankowości. Rolą banku jest rozumieć biznes klienta i wspierać rozwój jego firmy. I choć czasy zmieniają bankowanie, niezmienna pozostaje potrzeba tworzenia i utrzymywania partnerskich relacji z klientem. W Santander Bank Polska działamy tak każdego dnia. Nasi doradcy każdego dnia dobierają optymalne rozwiązania finansowe, dopasowane do potrzeb tak, aby każdy klient mógł z nami bankować kiedy chce i tak, jak chce. – powiedział Michał Gajewski, CEO Santander Bank Polska.

Audytorzy zbierali m.in. informację o otwarciu rachunku, oceniali kontakt z infolinią

Santander Bank Polska zajął także III miejsce w rankingu Newsweeka „Bank Przyjazny” – w kategorii bankowość tradycyjna.

- To kluczowa dla nas kategoria, bo również w tradycyjnych kanałach budujemy długotrwałe relacje z naszymi klientami. Ostatni rok to była ciężka praca naszej sieci dystrybucji nad konsekwentnym  budowaniem satysfakcji klientów oraz poprawie ich doświadczeń we współpracy z naszym bankiem. Ciągle przyspieszamy cyfryzację i upraszczamy procesy oraz produkty. Cieszymy się, że nasi klienci to doceniają – dodaje Michał Gajewski.

W rankingu Newsweeka Bank Przyjazny audytorzy oceniali m.in. otwarcie rachunku i jego aktywację w internecie oraz korzystanie z kanałów zdalnych, w tym aplikacji mobilnej. Oceniano także kontakt z doradcą i infolinią, w tym przez pocztę i chat. W badaniu z roku na rok coraz większe znaczenie ma jakość, przyjazność i efektywność usług zdalnych oraz nowych funkcjonalności.

Santander Bank Polska systematycznie wdraża zmiany ułatwiające klientom bankowanie oraz wpływające na poziom ich satysfakcji. W procesie wykorzystuje nowoczesne metody projektowania usług i doświadczeń zorientowanych na klienta– service design thinking – oraz opiera się na opiniach klientów. Do wsparcia swoich procesów bank wykorzystuje roboty – np. w obszarach płatności czy reklamacji.

Ranking miesięcznika Forbes ocenia usługi bankowe i jakość obsługi dla firm z segmentu MSP, natomiast ranking tygodnika Newsweek – usługi bankowe i jakość obsługi dla klientów indywidualnych. Oba badania jakości obsługi bazują na metodzie mystery shopper we współpracy z agencją badawczą Minds & Roses.