wróć do listy informacji prasowych

Santander Bank Polska laureatem konkursu „Etyczna firma”

Santander Bank Polska już po raz trzeci znalazł się w gronie najbardziej etycznych polskich firm. W konkursie nagradzane są przedsiębiorstwa, które w swoich działaniach kierują się etyką, są transparentne i odpowiedzialne społecznie.

Laureatami konkursu zostają firmy, które wyróżniają się przestrzeganiem norm etycznych, szacunkiem dla partnerów biznesowych, uczciwą konkurencją, zaangażowaniem społecznym oraz budowaniem pozytywnych relacji wewnątrz organizacji. Aby znaleźć się w gronie Etycznych Firm, trzeba wypełnić szczegółowy formularz dotyczący stosowanych kodeksów i regulaminów. Należy również spełnić rygorystyczne kryteria opracowane przez partnera merytorycznego — kancelarię PwC Legal.

W Santander Bank Polska od lat działamy zgodnie z naszymi wartościami – Przyjazny, Rzetelny, Dla Ciebie. Konsekwentnie wspieramy i wdrażamy inicjatywy dotyczące szeroko rozumianej etyki biznesu. Nasze standardy zdefiniowaliśmy w „Generalnym Kodeksie Postępowania”. Dokument ten określa szczegółowo zasady etyczne oraz prezentuje przykłady pożądanych zachowań w konkretnych sytuacjach – mówi Katarzyna Berdych, menedżerka Zespołu Standardów Wewnętrznych w Santander Bank Polska.

Jury doceniło wewnętrzny proces szkoleń pracowników banku w zakresie etyki, odpowiedzialnej bankowości i innych kwestii z zakresu ESG. Wskazało również inicjatywy i dobre praktyki stosowane przez bank, m.in. monitoring luki płacowej oraz celów z zakresu równości i różnorodności (DEI). Zdaniem jurorów na uwagę zasługuje także bankowy system zarządzania zgodnością wraz z odpowiednią aktualizacją i adaptacją zmian legislacyjnych.  

Ponadto w konkursie wyróżniono projekty edukacyjne banku. Program "Finansiaki" ułatwia dorosłym wprowadzanie dzieci w świat finansów. W roku 2023 z materiałów edukacyjnych skorzystało ponad 16 tys. osób. Inna inicjatywa - Santander Universidades – oferuje naukę nowych umiejętności i poszerzanie wiedzy. Z bezpłatnych kursów i stypendiów skorzystało już ponad 38 tys. osób z Polski, z czego 21 tys. w 2023 roku.

Organizatorem konkursu „Etyczna firma” jest wydawnictwo Bonnier Business Polska.