Podstawa prawna:
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tj. „RODO”)
UŚUDE – art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
UPT – art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/56/WE (dalej jako: „RODO”) informujemy Państwa o sposobie i celu w jakim przetwarzamy Państwa dane osobowe (dalej jako: „Dane”), a także o przysługujących Państwu prawach związanych z ochroną Danych.
-
Kto jest odpowiedzialny za przetwarzanie danych i z kim można się kontaktować?
Administratorem Państwa Danych jest Santander Bank Polska S.A. (dalej jako: „Bank”), z którym można się skontaktować:
-
pisemnie, kierując korespondencję na adres: Santander Bank Polska, Biuro Prasowe, al. Jana Pawła II 17; 00-854 Warszawa
-
telefonicznie, pod numerem: 22 5868040; 5868041.
-
e-mailowo, pod adresem: biuro.prasowe@santander.pl
Bank wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować kierując korespondencję na adres: Santander Bank Polska S.A., adres: ul. Janan Pawła II 17, 00-854 Warszawa z dopiskiem: „Inspektor ochrony danych” oraz e-mailowo pod adresem: iod@santander.pl
2. Dlaczego przetwarzamy Państwa Dane, na jakiej podstawie prawnej i jaki jest cel ich przetwarzania?
Przetwarzamy Państwa Dane zgodnie z postanowieniami RODO i polskimi przepisami w zakresie ochrony danych osobowych. Przetwarzanie Pani/Pana Danych odbywać będzie się w oparciu o Pani/Pana wyraźną zgodę (art. 6 ust. 1 pkt a RODO), udzielonej w określonych celach.
Zgoda może zostać wycofana w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania Danych do czasu wycofania zgody.
3. Komu możemy przekazywać Dane?
Dane mogą być udostępniane innym odbiorcom w celu realizacji w komunikacji z mediami w oparciu o Państwa zgodę. Odbiorcami Państwa danych mogą być w szczególności: upoważnieni pracownicy Banku, w tym również osoby upoważnione wykonujące pracę i/lub usługi w imieniu i na rzecz Banku oraz inne podmioty ustawowo upoważnione do odbioru Państwa danych na podstawie odpowiednich przepisów prawa. Dostęp do Danych jest przekazywany do tych odbiorców danych, którzy potrzebują przedmiotowych danych celem realizacji zobowiązań umownych oraz prawnych.
4.Czy Państwa Dane zostaną przesłane do państwa trzeciego (poza Unię Europejską)?
Państwa Dane nie będą przekazywane do odbiorców w krajach spoza Unii Europejskiej (dalej jako: „Państwa trzecie”). Jakiekolwiek przekazanie danych do państwa trzeciego będzie mogło mieć miejsce po uzyskaniu od Pani/Pana odpowiedniej zgody.
5. Jak długo będą przetwarzane (przechowywane) Państwa dane?
Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania wskazanych w pkt 2, tj.:
-
w zakresie przetwarzania realizowanego w oparciu o zgodę niezwłocznie po zgłoszeniu przez Państwo żądania usunięcia danych;
-
do czasu wniesienia przez Państwa sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, o ile nie występują prawnie uzasadnione podstawy dalszego przetwarzania;
-
przez okres wymagany dla realizacji ewentualnych roszczeń.
6. Jakie prawa przysługują Państwu, aby dane były odpowiednio chronione?
Mają Państwo prawo do:
-
żądania dostępu do swoich danych, a także prawo do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania lub do ich usunięcia;
-
w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych jest zgoda, ma Państwo prawo - w dowolnym momencie - do wycofania udzielonej wcześniej zgody na przetwarzanie danych. Z tym zastrzeżeniem, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;
-
żądania przeniesienia danych przetwarzanych na podstawie zgody. Przeniesienie polega na otrzymaniu od Banku Państwa danych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego i przesłaniu takich danych innemu administratorowi danych. Uprawnienie nie dotyczy danych, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa Banku;
-
wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Rzeczypospolitej Polskiej jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, że przetwarzanie Państwa danych narusza przepisy RODO.
Ponadto mają Państwo prawo wnieść w dowolnym momencie sprzeciw wobec przetwarzania danych:
-
z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją, gdy Bank przetwarza dane do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów,
-
w celach związanych z marketingiem bezpośrednim, w tym wobec profilowania w celach marketingowych w zakresie, w jakim przetwarzanie danych jest związane z marketingiem bezpośrednim.
Bank realizując Państwa prawa może zażądać dodatkowych informacji niezbędnych do potwierdzenia tożsamości.
7. Czy ma Pani/Pan obowiązek dostarczyć Dane?
W zakresie, w jakim przetwarzanie Państwa danych jest niezbędne w celu realizacji komunikacji z mediami, a w szczególności: wysyłania informacji i materiałów prasowych, zaproszeń na konferencje i wydarzenia oraz kontakt telefoniczny dotyczący współpracy medialnej, podanie danych ma charakter dobrowolny, lecz jest niezbędne dla w celu otrzymywania informacji objętych zgodą lub udzielenia odpowiedzi na zadane zapytania.
8.W jakim stopniu korzystamy z automatycznego podejmowania decyzji, w tym profilowania?
Nie stosujemy żadnych w pełni zautomatyzowanych procesów decyzyjnych, w tym opartych na profilowaniu dla ustanawiania i bieżącej obsługi serwisu prasowego Banku. W przypadku, gdy będziemy realizować działania w indywidualnych przypadkach przy użyciu powyższych procedur, każdorazowo zostaną Państwo o tym fakcie poinformowani, gdy będzie to wymagane przez przepisy prawa.