Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj

Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl

wróć do listy informacji prasowych

Bliżej na nowe rynki dzięki Programowi Rozwoju Eksportu

Przedstawiciele niemal 700 firm wzięli dotychczas udział w siedmiu pierwszych konferencjach Programu Rozwoju Eksportu. Obserwacje i wnioski? Firmy wiedzą i zdają sobie sprawę, że eksport to szansa, ale bardzo potrzebują praktycznych wskazówek jak ją wykorzystać. Szczególnie egzotyczne rynki wzbudzają obawy a jest i część eksporterów, która nadal nie otrząsnęła się po kryzysie wschodnim.

 

- Jesteśmy zadowoleni z frekwencji na konferencjach i widzimy, że udało nam się stworzyć formułę, dzięki której hasło „eksportujmy!” nabiera w oczach przedsiębiorców realnych kształtów. Szczególnie cieszy nas duża liczba uczestników spotkań w mniejszych spośród dużych miast, czyli w Łodzi i Białymstoku, gdzie na każdym spotkaniu pojawiło się ponad 70 dużych firm. To oznacza, że zainteresowanie tą formą rozwoju firmy jest w całej Polsce, nie tylko w największych aglomeracjach. Potencjał eksportowy mają też wszystkie branże, co również widać na naszych konferencjach - podkreśla Jerzy Śledziewski, Dyrektor Obszaru Strategii i Sprzedaży Produktów w Pionie Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej Banku Zachodniego WBK S.A.

Podczas konferencji Programu Rozwoju Eksportu największą popularnością cieszą się sesje warsztatowe, czyli te, podczas których omawiane są konkretne narzędzia i sposoby szukania nowych rynków. Wśród nich są m.in. sesja dotycząca portalu SantanderTrade.com oraz sesja Google na temat rozwiązań technologicznych pozwalających badać popyt na dany produkt na konkretnym rynku. - Podczas warsztatu z funkcjonalności portalu SantanderTrade.com nagle okazuje się, że informacje o poszczególnych krajach są na wyciagnięcie ręki – i są to informacje naprawdę szczegółowe – o cłach, systemach prawnych, zasadach dostaw. A wiedza o danym kraju przybliża do niego. Widać to szczególnie dobrze, gdy prezentujemy portal SantanderTrade.com omawiając jeden z krajów afrykańskich, azjatyckich czy południowoamerykańskich. Firmy nadal podchodzą do tych rynków z nieufnością. Podczas naszych warsztatów dowiadują się, że niesłusznie - mówi Robert Antczak, odpowiedzialny w Banku Zachodnim WBK za rozwój biznesu międzynarodowego. Ekspert Banku Zachodniego WBK zauważa, że szczególnie aktywni podczas warsztatów z poszukiwania i rozpoznawania nowych rynków są przedstawiciele firm, które już eksportowały, ale ucierpiały w związku z kryzysem na Wschodzie. Cześć tych firm nadal ma problemy i musi zmienić swoje strategie geograficzne.

Przedsiębiorcy są zaskoczeni, że Bank Zachodni WBK w ramach portalu SantanderTrade.com oraz klubu Santander Trade ma panel matchmakingowy, który pomaga szukać polskim firmom kontrahentów w innych krajach oraz że krajów, do których sięga to wsparcie, jest aż tak wiele. Jeśli chodzi o rozwiązania finansowe, to firmy chcą jak najwięcej dowiedzieć się o faktoringu dwóch faktorów realizowanym przez system Factors Chain International (FCI) oraz w jaki sposób Bank zabezpiecza transakcje klientów na świecie dzięki współpracy w ramach takich stowarzyszeń międzynarodowych jak właśnie FCI.

- Przed nami kolejne konferencje w  I edycji wiosennej w tym roku. Planujemy edycję jesienną i kolejne w latach 2016 i 2017 r. Myślimy o wprowadzeniu do agendy spotkań i sesji poświęconych stricte wybranym krajom i rynkom; goście konferencji Programu Rozwoju Eksportu potwierdzają, że to dobry kierunek. Przewidujemy więc wydarzenia skierowane do konkretnych branż: wirtualne misje, wizyty delegacji z krajów zainteresowanych nawiązaniem współpracy z naszymi firmami oraz konferencje sektorowe - podkreśla Robert Antczak.

Kolejne konferencje w ramach Programu Rozwoju Eksportu odbędą się w Krakowie (9 czerwca), Bydgoszczy (10 czerwca), Gdańsku (11 czerwca), Katowicach (12 czerwca) i Rzeszowie (17 czerwca).

Program Rozwoju Eksportu to inicjatywa Banku Zachodniego WBK, realizowana wraz z partnerami merytorycznymi: Google, PwC, Korporacją Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A i Bisnode pod patronatem Ministra Spraw Zagranicznych i Ministra Gospodarki. Celem Programu jest wsparcie polskich eksporterów w prowadzeniu biznesu międzynarodowego. Program w ramach I edycji obejmuje cykl 12 konferencji, podczas których uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki i porady, które pomogą im z sukcesem zaistnieć na rynkach zagranicznych. Udział w konferencjach Programu Rozwoju Eksportu jest bezpłatny, wystarczy zarejestrować się na http://www.bzwbk.pl/rozwojeksportu.

Więcej informacji:

Monika Nowakowska
Dyrektor Biura Prasowego
Bank Zachodni WBK S.A.
tel.: (+48) 22 586 8040
monika.nowakowska@bzwbk.pl