Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj

Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl

wróć do listy informacji prasowych

Bank Zachodni WBK bez barier dla osób niesłyszących

Od 20 czerwca br. Bank Zachodni WBK udostępnia w usłudze Doradca online wideochat z doradcami posługującymi się Polskim Językiem Migowym (PJM). W ten sposób osoby niesłyszące mogą porozmawiać o produktach i usługach banku.

To kolejny projekt realizowany w programie „Obsługa bez barier”, prowadzonym przez Bank Zachodni WBK już od pięciu lat. Jego celem jest zapewnienie pełnej dostępności produktów i usług banku osobom z różnymi niepełnosprawnościami we wszystkich kanałach kontaktu, w tym telefonicznego i multimedialnego. Ten ważny przekaz jest wspierany przez nowy film „Obsługa bez barier w Banku Zachodnim WBK”, który powstał we współpracy z fundacjami Polska Bez Barier, Vis Maior oraz Utilitia i projektem „Kulawa Warszawa”.

- Misją Banku Zachodniego WBK jako instytucji odpowiedzialnej społecznie jest odpowiadanie na potrzeby różnych grup klientów, a przede wszystkim zapewnianie im nieograniczonego dostępu do produktów i usług oraz eliminowanie ewentualnych barier. Dlatego już we wrześniu 2014 r. infolinia Banku Zachodniego WBK udostępniła osobom niesłyszącym posługującym się PJM możliwość nawiązania kontaktu z doradcą banku poprzez wideochat. Przeniesienie tej możliwości do usługi Doradca online zwiększy komfort klientów i zapewni jeszcze wygodniejszy dostęp do usługi - podkreśla Piotr Mucha, dyrektor Departamentu Zarządzania Jakością w Banku Zachodnim WBK.

Klienci niesłyszący mogą uzyskać dostęp do doradcy po zalogowaniu na indywidualne konto w usługach bankowości elektronicznej BZWBK24, aplikacji BZWBK24 mobile oraz ze strony internetowej banku/zakładka Kontakt. Z usługi można korzystać także na smartfonach i tabletach, a już wkrótce będzie ona dostępna w bankowości oddziałowej. Odpowiedzi na pytania udzielą w dni robocze w godzinach od 8 do 16 wykwalifikowani pracownicy infolinii Banku Zachodniego WBK, którzy profesjonalnie posługują się Polskim Językiem Migowym.

Bank Zachodni WBK to pierwsza instytucja finansowa w Polsce, która realizuje tak kompleksowy program obsługi klientów z niepełnosprawnością. - Bariery fizyczne pokonujemy sukcesywnie, rozwijając sieć placówek z Certyfikatem dostępności dla osób z niepełnosprawnością. Obecnie działa 145 takich oddziałów bankowych, a wśród nich 48 w nowych lokalizacjach - podkreśla Piotr Mucha.

Dzięki współpracy z Partnerami Programu powstał pierwszy film przedstawiający ideę akcji - „Obsługa bez barier w Banku Zachodnim WBK”. W nagraniu wzięli udział przedstawiciele fundacji i stowarzyszeń działających na rzecz środowiska osób z niepełnosprawnościami: Polska Bez Barier, Vis Maior, Kulawa Warszawa oraz Utilitia. Efektem połączenia sił jest pierwsza w Polsce produkcja bankowa z audiodeskrypcją oraz tłumaczem migowym.

- Program „Obsługa bez barier” pokazuje wyzwania, z jakimi osoby z niepełnosprawnością spotykają się na co dzień w kontakcie z bankiem i prezentuje konkretne rozwiązania, które Bank Zachodni WBK wdraża, by je niwelować. Dzięki nowoczesnym technologiom, a także zaangażowaniu przedstawicieli banku, to, co dotąd nieosiągalne, staje się możliwe. Mam nadzieję, że takie dobre praktyki będą naśladowane przez inne instytucje finansowe - mówi Jolanta Kramarz, prezes Fundacji Vis Maior, partnerującej przedsięwzięciu.

- Doceniamy zaangażowanie, z jakim Bank Zachodni WBK przeciwdziała wykluczeniu cyfrowemu. Dzięki „Obsłudze bez barier” osoby z niepełnosprawnością nie muszą rezygnować z samodzielnego korzystania z nowoczesnych usług bankowych - dodaje Mikołaj Rotnicki, przedstawiciel Utilitia.

Film „Obsługa bez barier w Banku Zachodnim WBK” jest dostępny na kanale Banku Zachodniego WBK w serwisie youtube, pod adresem: https://youtu.be/4DW4B_-RQ4Q

Film objęty audiodeskrypcją: https://www.youtube.com/watch?v=0ESs2Th3xxQ&feature=youtu.be

Program „Obsługa bez barier” został wdrożony przez Bank Zachodni WBK w 2010 r. Obok udogodnień w kanałach online dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku i odpowiednich udogodnień w oddziałach, Bank Zachodni WBK udostępnia również sieć bankomatów wyposażonych w oprogramowanie głosowe, bankomaty te są oznaczone naklejką „jestem dostępny dla niewidomych. Ich wykaz znajduje się na stronie www.bzwbk.pl.