wróć do listy informacji prasowych
Santander Bank Polska uznany za najlepszy bank w Polsce przez magazyn The Banker
W prestiżowym konkursie „Bank of the Year 2025” Santander Bank Polska po raz 4 otrzymał tytuł Najlepszego Banku w Polsce. W tym roku bank został doceniony za bardzo dobre wyniki finansowe, inicjatywy strategiczne, innowacje technologiczne oraz wysoką jakość obsługi klienta.
Nagrody The Banker „Bank of the Year” to jedne z najbardziej prestiżowych wyróżnień w globalnym sektorze finansowym, przyznawane co roku przez międzynarodowy magazyn The Banker (grupa Financial Times). Celem konkursu jest uhonorowanie instytucji finansowych, które w danym roku wyróżniły się ponadprzeciętną siłą finansową, stabilnością oraz skuteczną realizacją strategii biznesowej.
Michał Gajewski, CEO Santander Bank Polska: „Jestem dumny z pozycji, jaką na polskim rynku zajmuje Santander Bank Polska. Od wielu lat towarzyszymy naszym klientom w osiąganiu sukcesów, wspieramy lokalną gospodarkę i przedsiębiorców w rozwoju, jako partner o stabilnej pozycji. To zawsze był i będzie cel naszej działalności. Ta nagroda podkreśla wartość, jaką tworzymy dla klientów i akcjonariuszy oraz jest uznaniem dla postępu naszej transformacji. Tytuł Najlepszego Banku w Polsce to zasługa wszystkich naszych pracowników, którym serdecznie dziękuję za nieustanne zaangażowanie i wsparcie dla ponad 6,1 mln klientów”.
W konkursie oceniana była m.in. strategia Santander Bank Polska „Pomagamy osiągać więcej” na lata 2024-2026, która opiera się na filarach Total Doświadczenie, Total Digitalizacja i Total Odpowiedzialność. Głównym jej celem jest konsekwentne budowanie najlepszych doświadczeń dla klientów i pracowników, przyspieszenie transformacji cyfrowej oraz działanie w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju, co ma mieć wpływ na pozytywne zmiany społeczne i przyczynić się do wzrostu wartości banku.
Kapituła konkursu wybrała Santander Bank Polska najlepszym bankiem w Polsce ze względu na stabilne i bardzo dobre wyniki finansowe, innowacyjne produkty i rozwiązania wprowadzone w 2024 roku, w tym również dynamiczne zmiany w aplikacji mobilnej banku. W minionym roku bankowa aplikacja zyskała m.in.: skrócony proces przelewów, funkcje ulubionych odbiorców, Asystenta finansów, Gry i multimedia, Subskrypcje a także nowe waluty w Kantorze Santander i Kantorze24 oraz możliwość otwarcia konta w aplikacji w 12 walutach. Bank został doceniony również za nową metodę weryfikacji tożsamości podczas zakładania konta online za pomocą aplikacji mObywatel oraz za wprowadzenie dla klientów korporacyjnych i firmowych kalkulatora emisyjności, który pozwala oszacować i wygenerować raport emisji CO2, a także umożliwia zidentyfikowanie sposobu na zredukowanie śladu węglowego przedsiębiorstwa.
Magazyn The Banker został założony w 1926 roku. Coroczne nagrody „Bank of the Year” są uznawane za jedne z najbardziej prestiżowych w branży finansowej. Instytucje konkurujące o nagrodę oceniane są pod kątem zdolności do osiągania silnych wyników finansowych oraz umiejętności przekształcania wyzwań w szanse w stale zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Więcej na temat nagrody znaleźć można na stronie: https://boty.thebanker.com/