wróć do listy informacji prasowych
Santander Bank Polska najlepszym bankiem inwestycyjnym w Polsce według magazynu Euromoney
Santander Bank Polska został wybrany przez międzynarodowe jury ekspertów i analityków jako najlepszy bank inwestycyjny w Polsce. Jednocześnie, w tym samym konkursie Euromoney Awards for Excellence Santander zdobył tytuł „Najlepszego banku w Polsce w obszarze odpowiedzialnego biznesu” oraz „Najlepszego banku w Polsce w obszarze doświadczeń klientów”.
To kolejny rok, kiedy Santander Bank Polska zyskuje uznanie międzynarodowego grona ekspertów, tym razem aż w trzech ważnych obszarach działalności. Docenienie banku jako najlepszego w Polsce w obszarze bankowości inwestycyjnej potwierdza naszą silną pozycję jako kompleksowego dostawcy usług inwestycyjnych dla korporacji. To dowód uznania zarówno dla naszej strategii, jak i dla misji, jaką realizujemy codziennie, pomagając firmom i dużym korporacjom osiągać jeszcze większe sukcesy. Nasze wyniki świadczą o tym, że świetnie rozumiemy potrzeby wszystkich segmentów klientów – komentuje Michał Gajewski, CEO Santander Bank Polska.
Jury konkursu doceniło szczególnie dynamiczny rozwój segmentu bankowości inwestycyjnej w 2024 roku. Santander Bank Polska zanotował 63 proc. wzrost przychodów z usług na rynku kapitałowym (ECM) w porównaniu z rokiem poprzednim, co potwierdza skuteczność działań w realizacji strategii rozwoju tego obszaru. Bank znacząco umocnił również swoją pozycję jako partner ofert publicznych, emisji akcji i obligacji. Jednocześnie bank skutecznie wspierał klientów instytucjonalnych w zabezpieczeniu ryzyka kursów walutowych, surowcowych i stóp procentowych, co pozwoliło osiągnąć 45 proc. wzrost przychodów z tytułu operacji instrumentami pochodnymi (CED) (r/r). Ponadto, bank odnotował 25 proc. (r/r) wzrost przychodów z usług finansowania handlu. Uznanie jury zdobyło również innowacyjne podejście do digitalizacji rozwiązań dla klientów z tego segmentu oraz kluczowa rola banku w realizacji licznych międzynarodowych transakcji.
Wysoka ocena satysfakcji klienta w relacji z nami jest od lat w centrum naszej strategii. Uważam, że zaufanie klientów do banku można budować tylko w oparciu o wysokiej jakości usługi oraz działanie w sposób odpowiedzialny. Dlatego tym bardziej cieszę się, że bank w tym roku zdobył również nagrodę Euromoney Awards for Excellence w obszarach dot. doświadczeń klientów oraz odpowiedzialnej bankowości. To kolejne potwierdzenie, że nasza strategia jest słuszna i przynosi rezultaty. Jednak żadna strategia nie byłaby skuteczna bez świetnie przygotowanych i profesjonalnych pracowników, którym bardzo dziękuję za zaangażowanie – dodaje Michał Gajewski.
Najlepszy bank w Polsce w obszarze doświadczeń klientów
Jury konkursu przyznało Santander Bank Polska tytuł „Najlepszego banku w Polsce w obszarze doświadczeń klientów” (Best Bank for Customer Experience) za systematyczne udostępnianie kolejnych produktów i usług dla klientów detalicznych i upraszczanie procesów, które ułatwiają codziennie bankowanie. W te założenia wpisuje się m.in. wykorzystanie potwierdzania tożsamości w aplikacji mObywatel w procesach online – zakładania konta, a także wnioskowania o kartę kredytową dla nowych klientów. W nowym procesie otwarcia konta 90% kont otwiera się w jedną minutę.
W minionym roku bank doskonalił również funkcje dostępne w aplikacji mobilnej. Udostępnił Santander w Podróży, usługę która pomaga klientom w zagranicznych podróżach, umożliwił otwieranie kont walutowych aż w 12 walutach obcych, uprościł proces wysyłania przelewów czy wprowadził m.in. sekcję Moje Ubezpieczenia czy Poradnik Cenowy, narzędzie, które pomaga klientom monitorować transakcje w danym miesiącu, aby uniknąć opłat za konto i kartę. W 2024 roku z usługi skorzystano 1,5 miliona razy, a 94% użytkowników wystawiło jej najwyższą ocenę.
Najlepszy bank w Polsce w obszarze odpowiedzialnego biznesu
W kategorii Najlepszego banku w Polsce w obszarze odpowiedzialnego biznesu (Best Bank for Corporate Responsibility) Santander Bank Polska został doceniony m.in. za wdrożenie produktów i usług, które wspierają zrównoważoną transformację. Jest to np. bezpłatny Kalkulator Śladu Węglowego, dostępny dla firm na platformie „Santander Nowa Energia”.
W minionym roku Santander Bank Polska wyróżnił się także odpowiedzialnym podejściem do kwestii ograniczenia ryzyk związanych z greenwashingiem. Rozwijał swoje struktury w celu identyfikacji i klasyfikacji zrównoważonych transakcji i produktów pod względem ich zgodności z kryteriami wewnętrznego systemu SFICS oraz z taksonomią UE. W 2024 r. wolumen nowego finansowania zgodnie z SFICS w całej Grupie Santander Bank Polska wyniósł 8 669 mln PLN.
Uznanie jury zyskały również wyniki w obszarze społecznym. Np. 10,1 mln beneficjentów wsparcia społecznego udzielonego przez Santander Bank Polska w 2024 roku, a także kwota inwestycji społecznych w tym okresie w wysokości 10,61 mln PLN.
Od ponad 30 lat Euromoney nagradza instytucje finansowe, których rozwiązania i wsparcie udzielane klientom wyróżnia się na tle konkurencji. Nagrody Euromoney uważane są za jedne z najbardziej prestiżowych na rynku w branży finansowej. Więcej na ten temat znaleźć można na stronie: https://www.euromoney.com/awards/awards-for-excellence.