wróć do listy informacji prasowych
IMPACT’25 – działo się!
Tysiące uczestników, setki inspirujących wystąpień i najważniejsze nazwiska świata polityki, biznesu oraz nauki. Taka właśnie była jubileuszowa edycja IMPACT. Santander Bank Polska był partnerem strategicznym wydarzenia.
Poznań po raz kolejny stał się sercem europejskiej debaty o przyszłości technologii, gospodarki i społeczeństwa. Jubileuszowa, dziesiąta edycja IMPACT przyciągnęła ponad 6000 uczestników, 650 mówców oraz światowej klasy ekspertów, w tym prezydenta USA Baracka Obamę, politologa Francisa Fukuyamę i noblistkę Olgę Tokarczuk. Wydarzenie zdominowały dyskusje o globalnych wyzwaniach i roli biznesu w ich rozwiązywaniu.
Tegoroczna edycja upłynęła pod znakiem rozmów o sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwie, przyszłości pracy, transformacji cyfrowej, wiarygodności w biznesie i odpowiedzialnym przywództwie, a także wyzwaniach geopolitycznych, z jakimi mierzy się dziś Europa.
W tych kluczowych dyskusjach brali udział przedstawiciele Santander Bank Polska. Michał Gajewski, CEO banku, wziął udział w sesji głównej „Zmieniający się świat: jak reagować lokalnie na globalne zmiany”, w której rozmawiał m.in. z Francisem Fukuyamą. Uczestnicy debaty zgodzili się, że w obecnej sytuacji geopolitycznej i ekonomicznej minimalizowanie ryzyk wpływających na prowadzenie biznesu wymaga ich przewidywania, sprawnych procedur reagowania oraz wysokiej kultury organizacyjnej i odpowiedzialnego przywództwa. Relacja z debaty dostępna jest pod linkiem.
Warto wrócić do tych inspirujących wydarzeń i sięgnąć po dodatkowe materiały. Pierwszy z nich to inspirujący wywiad z Francisem Fukuyamą, politologiem, który podczas sesji głównej mówił m.in. o zaufaniu jako filarze stabilnych instytucji i wyzwaniach liberalnej demokracji we współczesnym świecie – zobacz wywiad. Drugim materiałem jest rozmowa z Timothy Snyderem, wybitnym historykiem, specjalizującym się w historii Europy Środkowo-Wschodniej – obejrzyj wywiad.
Również eksperci Santander Bank Polska dodatkowo podzielili się wiedzą i przemyśleniami. Materiały te zostały udostępnione online. Zachęcamy do zapoznania się z nimi pod poniższymi linkami:
- Artur Głembocki, wiceprezes zarządu, w panelu „Nowa Era Bankowości: Sztuczna Inteligencja w Zarządzaniu Ryzykiem i Obsłudze Klienta” opowiadał o tym, jak sztuczna inteligencja zmieniła podejście do zarządzania ryzykiem i obsługi klienta, kreśląc wizję nowej ery w bankowości.
- Piotr Bodył-Szymala, doradca Prezesa zarządu ds. prawnych, podczas swojego wystąpienia „Ewolucja rynku pracy, nowe wyzwania i możliwości oraz rola liderów w kształtowaniu etyki i przejrzystości” analizował ewolucję rynku pracy, nowe wyzwania stojące przed pracownikami i pracodawcami, a także rolę liderów w budowaniu etyki i przejrzystości w organizacjach.
- Magdalena Proga-Stępień, wiceprezes zarządu, dzieliła się doświadczeniami związanymi z transformacją cyfrową w banku w dyskusji pt. „Strategiczna Transformacja Cyfrowa w banku: jak zrobić to dobrze?”, wskazując, jak skutecznie przeprowadzić ten proces i w zgodzie ze strategią organizacji.
- Lech Gałkowski, wiceprezes zarządu, podczas wystąpienia w debacie „Lider dziś i jutro. Jakich kompetencji przywódczych potrzebuje biznes aby angażować i zwiększać efektywność zespołów?”, mówił o roli lidera we współczesnym biznesie i kompetencjach przywódczych, które dziś decydują o efektywności zespołów.
- Adam Ocharski, dyrektor Obszaru Modeli i Danych, przybliżał temat współpracy człowieka z AI w wystąpieniu zatytułowanym „Współpraca człowieka z AI”, pokazując, jak technologia może wspierać nas w podejmowanie decyzji.
- Dominika Bettmann, członkini RN, podczas swojego wystąpienia w debacie „Od chmury do kapitału - jak technologie kształtują gospodarkę” zwróciła uwagę na dynamiczny wzrost polskiego rynku usług chmurowych.
W panelach podczas IMPACT’25 w panelach wystąpili również:
- Magdalena Szwarc-Bakuła, członkini zarządu, w panelu „Who cares if it's real? - kryzys prawdy i jego znaczenie dla modeli biznesowych” dzieliła się wiedzą na temat zagrożeń i szans związanych z rozwojem generatywnej AI, podkreślając potrzebę edukacji, odpowiedzialności biznesu oraz regulacji, by chronić użytkowników przed dezinformacją.
- Rafał Jakubowski, CMO, podczas dyskusji „Dylematy współczesnego marketera” przybliżył znaczenie empatii i koncentracji na realnych potrzebach klientów. W swojej wypowiedzi podkreślił, że sukces odniosą tylko te marki, które potrafią dostosować się do zmieniających się oczekiwań.
- Dorota Strojkowska, członkini zarządu podczas panelu „Ewolucja kultury korporacyjnej - jak zmieniające się wartości i potrzeby pracowników kształtują nowoczesne organizacje?” podkreśliła, że wierność wartościom wymaga odwagi, a autentyczne przywództwo opiera się na codziennej spójności między deklaracjami a działaniami liderów.
- Maciej Reluga, wiceprezes zarządu podczas wystąpienia w panelu „A Global Economic Briefing: What to Expect in 2025 and Beyond?” omówił prognozy makroekonomiczne na nadchodzący rok, wskazując na kluczowe czynniki wpływające na gospodarkę globalną i polską, takie jak inflacja, polityka monetarna oraz dynamika rynków finansowych.