wróć do listy informacji prasowych

Nowa metoda weryfikacji tożsamości do zakładania konta online

Santander Bank Polska udostępnił potwierdzanie tożsamości przy zakładaniu konta online za pomocą aplikacji mObywatel.

Od teraz przy składaniu wniosku o konto online, na stronie banku albo w aplikacji mobilnej (przed zalogowaniem), można potwierdzić tożsamość również za pomocą aplikacji mObywatel.

- W Santander Bank Polska dbamy, aby zgodnie z naszą strategią TX, udostępniać naszym klientom nowe możliwości w kanałach zdalnych. Systematycznie udostępniamy kolejne produkty online i upraszczamy procesy, aby codzienne bankowanie było łatwe i wygodne. Nowa metoda potwierdzania tożsamości wpisuje się w te założenia. Dzięki niej otwierający konto zrobią to szybko, bez konieczności załączania zdjęć dowodu, czy umawiania się z kurierem, w celu potwierdzenia tożsamości -  mówi Przemysław Dukiel, dyrektor obszaru codzienne bankowanie w Santander Bank Polska.

Aby skorzystać z możliwości potwierdzenia tożsamości przez mObywatela należy:

W telefonie podczas wypełniania wniosku, wybrać „idź do mObywatel” (trzeba mieć zainstalowaną tę aplikację), natomiast w komputerze podczas wypełniania wniosku zeskanować QR kod, za pomocą aplikacji mObywatel.

W obu przypadkach trzeba potwierdzić dane i wyrazić zgodę na przekazanie ich do banku, a następnie wrócić i kontynuować wypełnianie wniosku.

Dla tych, którzy nie korzystają z aplikacji mObywatel, dostępne są dwie metody: na selfie lub weryfikację tożsamości przez kuriera.

 

Nota prawna

Wyjaśnienia pojęć i definicji usług reprezentatywnych są na santander.pl/PAD. Aplikacja Santander mobile to usługa bankowości elektronicznej. Konto to rachunek płatniczy. Materiał nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Stan na 1.10.2024 r.