Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj
Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl
wróć do listy informacji prasowych
Santander Bank Polska zwycięzcą konkursu „Gwiazdy Bankowości”
Bank został najwyżej oceniony w dziesiątej edycji konkursu „Gwiazdy Bankowości” Dziennika Gazety Prawnej i PwC. Nagroda główna jest wyróżnieniem za całokształt i wynikiem punktacji w 4 kategoriach oraz niezależnej oceny jury.
Santander Bank Polska znalazł się w tym roku na podium w trzech z czterech kategorii, jakie były brane pod uwagę w ocenie. Zajął drugie miejsce w kategorii „Gwiazda relacji z klientem”, w której punktacja zależy od ocen wystawianych właśnie przez klientów oraz „Gwiazda finansów”, która w syntetyczny sposób opisuje kondycję finansową banków. Bank został także wysoko oceniony w kategorii „Gwiazda ESG”, w której zajął trzecie miejsce. Suma 73,8 punktów zdobytych we wszystkich kategoriach zapewniła Santander Bank Polska pierwsze miejsce.
W kategorii „Gwiazda finansów” pod uwagę były brane m.in. wskaźniki dot. efektywności finansowej. W kategorii „Gwiazda relacji z klientem” ocena powstaje na bazie badania sondażowego prowadzonego na kilkunastotysięcznej grupie posiadaczy kont bankowych. Ankietowani oceniają relację ze swoim bankiem i odpowiadają na 10 pytań. Oceny w kategorii „Gwiazda ESG” powstały na bazie ankiet, w których banki odpowiadają na ponad 40 pytań, szczegółowo ujmujących kwestie środowiskowe (E – environment), społeczne (S – social) oraz dotyczące zarządzania (G – governance).
W tegorocznej edycji udział wzięło 11 największych polskich banków uniwersalnych. Wyniki zostały ogłoszone podczas Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie. Przy tworzeniu rankingu wykorzystywane są trzy źródła informacji. Po pierwsze: dane finansowe i biznesowe banków za lata 2022 i 2023. Audytowane sprawozdania były podstawą do oceny w kategorii „finanse”. Po drugie: dodatkowe ankiety wypełniane przez banki. Trzecim źródłem informacji były ankiety prowadzone wśród klientów instytucji finansowych. W ramach badania w sumie zostało wykorzystanych 12 tys. ankiet. Główny ranking to średnia dla każdej z kategorii: finanse (30%), innowacyjność i technologie (20%), ESG (20%) i relacje z klientami (20%). Na ogólny wynik wpływała również ocena kapituły, z 10% wagą.