wróć do listy informacji prasowych

Weryfikacja numeru PESEL w Santander Bank Polska

Santander Bank Polska rozszerza zakres bezpieczeństwa swoich klientów i od 1.06.2024 r. wdraża przepisy dotyczące weryfikacji numeru PESEL klienta.

Santander Bank Polska podejmuje wiele działań, które zwiększają ochronę tożsamości i przeciwdziałają skutkom jej kradzieży. Bezpieczeństwo klientów i ich pieniędzy są dla Santander Bank Polska priorytetem.

Od 1 czerwca bank będzie weryfikował zastrzeżenie numeru PESEL przy zawarciu umowy o:

  • konto, w tym oszczędnościowe,
  • bankowość internetową/mobilną,
  • kredyt gotówkowy,
  • limit w koncie,
  • kredyt hipoteczny,
  • kartę kredytową

 

oraz przed zmianą umowy kredytu wiążącą się ze zwiększeniem zadłużenia i przed wypłatą gotówki w placówce, gdy zostanie przekroczony danego dnia określony limit tj. trzykrotność minimalnego wynagrodzenia za pracę. W przypadku zastrzeżonego numeru nie będzie można zawrzeć umowy lub zrealizować wypłaty. Będzie to możliwe po odwołaniu zastrzeżenia numeru PESEL przez klienta.

Numer PESEL będzie weryfikowany zarówno w placówkach, jak i  w usługach zdalnych.

Co istotne, w przypadku wypłat gotówkowych przez klientów z zastrzeżonym PESEL-em, bank zablokuje na 12 godzin wypłaty gotówkowe w placówce – oznacza to, że nawet po odwołaniu zastrzeżenia klient przez ten czas nie wypłaci w żadnej placówce Santander Bank Polska środków. Rozwiązanie to ma na celu ochronę klientów i ich środków.

Santander Bank Polska przygotował dla swoich klientów stronę www z informacjami o zasadach obsługi w przypadku zastrzeżenia PESEL. Na każdym etapie obsługi online i  w placówkach klienci, którzy zastrzegli swój PESEL będą otrzymywać informacje, co należy zrobić, aby zawrzeć umowy o produkty bankowe czy wypłacić gotówkę.

Więcej informacji na stronie Zastrzeżony PESEL - Santander.