wróć do listy informacji prasowych
Weryfikacja numeru PESEL w Santander Bank Polska
Santander Bank Polska rozszerza zakres bezpieczeństwa swoich klientów i od 1.06.2024 r. wdraża przepisy dotyczące weryfikacji numeru PESEL klienta.
Santander Bank Polska podejmuje wiele działań, które zwiększają ochronę tożsamości i przeciwdziałają skutkom jej kradzieży. Bezpieczeństwo klientów i ich pieniędzy są dla Santander Bank Polska priorytetem.
Od 1 czerwca bank będzie weryfikował zastrzeżenie numeru PESEL przy zawarciu umowy o:
- konto, w tym oszczędnościowe,
- bankowość internetową/mobilną,
- kredyt gotówkowy,
- limit w koncie,
- kredyt hipoteczny,
- kartę kredytową
oraz przed zmianą umowy kredytu wiążącą się ze zwiększeniem zadłużenia i przed wypłatą gotówki w placówce, gdy zostanie przekroczony danego dnia określony limit tj. trzykrotność minimalnego wynagrodzenia za pracę. W przypadku zastrzeżonego numeru nie będzie można zawrzeć umowy lub zrealizować wypłaty. Będzie to możliwe po odwołaniu zastrzeżenia numeru PESEL przez klienta.
Numer PESEL będzie weryfikowany zarówno w placówkach, jak i w usługach zdalnych.
Co istotne, w przypadku wypłat gotówkowych przez klientów z zastrzeżonym PESEL-em, bank zablokuje na 12 godzin wypłaty gotówkowe w placówce – oznacza to, że nawet po odwołaniu zastrzeżenia klient przez ten czas nie wypłaci w żadnej placówce Santander Bank Polska środków. Rozwiązanie to ma na celu ochronę klientów i ich środków.
Santander Bank Polska przygotował dla swoich klientów stronę www z informacjami o zasadach obsługi w przypadku zastrzeżenia PESEL. Na każdym etapie obsługi online i w placówkach klienci, którzy zastrzegli swój PESEL będą otrzymywać informacje, co należy zrobić, aby zawrzeć umowy o produkty bankowe czy wypłacić gotówkę.
Więcej informacji na stronie Zastrzeżony PESEL - Santander.