Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj

Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl

wróć do listy informacji prasowych

Santander Bank Polska po raz czwarty na liście Diversity IN Check

Bank kolejny raz został uznany za jednego z najbardziej zaawansowanych w Polsce pracodawców w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzywnością. W tym roku na listę Diversity IN Check zakwalifikowały się 54 firmy. Santander Bank Polska znalazł się wśród czołowych 8 organizacji, które uzyskały wynik powyżej 80% punktów.      

Diversity IN Check służy do badania dojrzałości organizacji, jeśli chodzi o zarządzanie różnorodnością, inkluzją i monitorowanie osiągnięć dot. spójności społecznej. Żeby znaleźć się na liście, wymagane jest uzyskanie odpowiedniej liczby punktów w badaniu przeprowadzanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Pod uwagę brane są zagadnienia z pięciu obszarów tematycznych: podstawy zarządzania, programy i działania organizacji, budowanie zaangażowania, wskaźniki rezultatów oraz produkty i usługi.

Cieszymy się, że nasze działania zyskały uznanie niezależnych ekspertów. Różnorodność i inkluzywność są od lat fundamentem kultury organizacyjnej naszego banku. Angażujemy się w wiele projektów, które promują równość płci, szans i płac. Tworzymy wolne od stereotypów, przyjazne i włączające miejsce pracy. Chcemy, aby każdy pracownik i klient czuł się z nami bezpiecznie i komfortowo. Od 2017 roku jesteśmy sygnatariuszem Karty Różnorodności, co oznacza, że aktywnie wspieramy i promujemy równe traktowanie pracowników. Jesteśmy przekonani, że różnorodność i inkluzywność przynoszą korzyści zespołom, organizacji, społeczeństwu i są podstawą do tworzenia zrównoważonej, sprawiedliwej przyszłości dla kolejnych pokoleń – powiedziała Dorota Strojkowska, członkini zarządu Santander Bank Polska.

Wśród strategicznych działań, które podejmuje Santander Bank Polska są m.in. redukcja różnicy w poziomie wynagrodzeń między kobietami i mężczyznami oraz zwiększenie udziału kobiet w kadrze zarządzającej. Bank prowadzi także program „Różnosprawni”, który przygotowuje organizację do zatrudniania osób z niepełnosprawnościami i zwiększa świadomość potrzeb tej grupy pracowników.  Realizuje też wiele projektów wewnętrznych, takich jak Ambasadorzy Różnorodności z udziałem liderek i liderów z banku, Sieci Pracownicze, akcje edukacyjne, szkolenia, webinaria i podcast Santander Women. Ponadto w ramach inicjatywy „Obsługa bez barier” Santander Bank Polska przystosowuje swoje oddziały i wdraża udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami niezależnie od miejsca obsługi – w placówce, przez telefon, internet czy bankomat.

Kwestionariusz badania Diversity IN Check został oparty na uznanych międzynarodowych standardach i wytycznych, takich jak m.in. Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, standardy GRI, norma ISO 26000 i ISO 30415:2021 czy Wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych.

Więcej informacji na temat badania Diversity IN Check można znaleźć na stronie odpowiedzialnybiznes.pl/diversity-in-check.