Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj

Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl

wróć do listy informacji prasowych

Santander Bank Polska na podium w 7 kategoriach rankingu Instytucja Roku

Santander Bank Polska został uznany za najlepszy bank dla firm, bank z najlepszą obsługą w kanałach zdalnych i w placówkach oraz z najlepszą bankowością osobistą. Doceniono również bankowość internetową i prywatną oraz proces otwarcia konta w oddziale. Indywidualne wyróżnienia „Najlepsza placówka bankowa” przyznano 34 placówkom.

W rankingu Instytucja Roku banki oceniane są kompleksowo, w 10 kategoriach i 4 segmentach klientów: detalicznym, zamożnym, private banking oraz firmowym. Weryfikowany jest nie tylko poziom obsługi klienta i oferta produktowa, ale też płynność i przyjazność procesów obsługowych i zakupowych, zarówno w oddziałach jak i w kanałach zdalnych.

Pozycja lidera w rankingu Instytucja Roku to docenienie codziennej pracy wszystkich naszych zespołów i konsekwencji w budowaniu najlepszych doświadczeń naszych klientów. Wyjątkowe doświadczenie klienta i pracownika, dynamiczna digitalizacja oraz zrównoważony rozwój, stanowią filary naszej nowej strategii. Niezmienne dbamy o to, aby nasze rozwiązania były proste, wygodne i zawsze dopasowane do potrzeb klientów. Upraszczamy i digitalizujemy procesy, by zdalny dostęp do finansów przez naszą aplikację i bankowość elektroniczną był jeszcze bardziej intuicyjny. Rekordowa liczba 41 statuetek i docenienie w tak wielu strategicznych dla nas obszarach to wspaniałe potwierdzenie, że we wszystkich ważnych dla klientów aspektach rozwijamy się i podejmujemy dobre decyzje, a nasi doradcy oraz zespoły wsparcia całego banku słuchają i podążają za głosem naszych klientów” – mówi Magdalena Proga-Stępień, członkini zarządu Santander Bank Polska.

Santander Bank Polska zajął pierwsze miejsce w kategoriach NAJLEPSZA OBSŁUGA W KANAŁACH ZDALNYCH i NAJLEPSZA OBSŁUGA  W PLACÓWCE. Poziom jakości obsługi klienta był weryfikowany przez klientów zainteresowanych ofertą produktową, z jakiej najczęściej korzystają klienci w różnym wieku. W kanałach zdalnych ważnym kryterium były pozytywne doświadczenia w kontakcie poprzez infolinię, a także przez maila. Natomiast w przypadku obsługi w placówce pozytywne doświadczenia klientów w kontakcie bezpośrednim z doradcą.

Bank zwyciężył także w kategorii NAJLEPSZY BANK DLA FIRM, gdzie oceny były wystawiane przez przedsiębiorców. Pod uwagę brano satysfakcję z kontaktu bezpośredniego z doradcą, przez infolinię i przez maila, a także ze sposobu prezentacji oferty rachunków i dodatkowych usług dla firm. Najlepiej wśród wszystkich banków na polskim rynku Santander Bank Polska został także oceniony w kategorii NAJLEPSZA BANKOWOŚĆ OSOBISTA. Nagrody otrzymał także w kategoriach: NAJLEPSZA BANKOWOŚĆ INTERNETOWA oraz NAJLEPSZA BANKOWOŚĆ PRYWATNA.  

Indywidualne wyróżnienia otrzymały też oddziały bankowe, które w dwóch pomiarach uzyskały minimum 80% punktów. W tym roku nagrodzone zostały aż 34 placówki Santander Bank Polska - najwięcej spośród wszystkich banków.

Instytucja Roku to największy na rynku, a zarazem najbardziej kompleksowy projekt skupiony na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym. Tegoroczna, 9. edycja Instytucji Roku objęła 5 rozłożonych w czasie pomiarów, obejmujących 13 banków. Dla stworzenia rankingu zrealizowano 1711 wizyt w placówkach bankowych, wykonano 1382 połączenia z infolinią, wysłano 780 zapytań e-mail, otworzono 390 kont osobistych, przeprowadzono 780 testów bankowości internetowych i aplikacji mobilnych oraz uwzględniono 84 569 ocen i recenzji prawdziwych użytkowników aplikacji mobilnych.