Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj
Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl
wróć do listy informacji prasowych
Santander Bank Polska „Najlepszym Bankiem w Polsce” wg. Euromoney
Santander Bank Polska zdobył nagrodę „Najlepszy Bank w Polsce” w tegorocznej edycji konkursu Awards for Excellence organizowanego przez magazyn Euromoney.
Bank został doceniony za najwyższy poziom produktów i usług oraz innowacyjne podejście do rozwiązań oferowanych klientom. W obliczu pełnego wyzwań dla sektora bankowego roku 2022 i trudnej sytuacji makroekonomicznej, bank z sukcesem dbał o jakość swojej obsługi i wywiązywał się z zobowiązań wobec interesariuszy. Jednocześnie bank został doceniony za duże zaangażowanie społeczne, w tym pomoc uchodźcom z Ukrainy po wybuchu wojny w tym kraju.
- Nasz cel był i zawsze będzie jasny – pomagać Klientom realizować ich plany i marzenia. Cieszę się, że wysiłek banku został dostrzeżony i doceniony przez sektor finansowy, także na poziomie międzynarodowym. Tytuł „Best Bank in Poland” Euromoney jest tego najlepszym dowodem i motywacją do dalszego działania w trosce o naszych klientów i pracowników – powiedział Michał Gajewski, CEO Santander Bank Polska.
Jury konkursu wysoko oceniło rozwiązania, które ułatwiają klientom banku codzienne prowadzenie biznesu, zwłaszcza w obliczu trudnej sytuacji gospodarczej. W minionym roku bank wprowadził takie rozwiązania jak np. kredyt ze stałym oprocentowaniem dla jednoosobowych działalności gospodarczych, terminal softPOS, czy pierwszy w branży leasingowej podpis biometryczny w Santander Leasing oraz Multisalon24. Uwagę zwróciły też usługi online jak np. eKsięgowość, szybkie procesy kredytowe i możliwość uzyskania finansowania w kanałach zdalnych. Doceniona została również kampania edukacyjna „MOCne w Biznesie”. Projekt był poświęcony inspirowaniu i pomaganiu MŚP we wzmacnianiu pozycji ich liderek, tworząc i wspierając rozwój sieci biznesowej między nimi. W minionym roku Santander Bank Polska upraszczał również język komunikacji z klientami, w tym m.in. w umowie ramowej dla klientów korporacyjnych.
Jednocześnie, Santander po raz pierwszy otrzymał trzy globalne nagrody w konkursie Euromoney Awards for Excellence 2023: "Najlepszy bank na świecie dla MŚP"; "Najlepszy bank na świecie w zakresie inkluzywnej bankowości" i "Najlepszy bank na świecie dla rynków wschodzących". W przypadku nagrody dla MŚP, magazyn docenił, w jaki sposób Santander "łączy doradztwo i produkty, by dynamicznie wspierać rozwój klientów i ich firm” oraz „buduje z nimi tym samym długotrwałe relacje oferując zarówno wsparcie finansowe jak i niefinansowe”.
W wymiarze regionalnym, oprócz nagrody dla „Najlepszego Banku w Polsce” Santander zdobył też tytuł „Najlepszego Banku” w Portugalii, Chile, Argentynie, Meksyku i Urugwaju. Wśród innych zdobytych przez Santander nagród, w tegorocznej edycji „Awards for Excellence”, znalazły się też: „Najlepszy Bank dla MŚP w Europie Zachodniej”, „Najlepszy bank w Ameryce Łacińskiej” oraz “Najlepszy Bank dla Wealth Management w Ameryce Łacińskiej”.
Euromoney Awards for Excellence to prestiżowe nagrody w sektorze bankowym. Przyznawane są przez Euromoney, międzynarodowy magazyn branżowy. Nagrody rozdano po raz pierwszy w 1992 roku i były pierwszymi tego typu, w globalnym sektorze bankowym. W tegorocznej edycji konkursu jury oceniało ofertę dla klienta, innowacyjność oraz propozycję produktową, a także szybkość reakcji na potrzeby klientów, wpływ i wyniki sprzedaży.