Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj
Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl
wróć do listy informacji prasowych
Santander Bank Polska laureatem konkursu Celent Model Bank Awards 2023
Bank został doceniony za zaangażowanie społeczne i korporacyjne czeki BLIK, które pomogły w trakcie kryzysu uchodźczego.
Santander Bank Polska jest instytucją, która projektuje swoje usługi i produkty tak, by wspierały klientów i pomagały im na co dzień. Bank równie mocno jest zaangażowany społecznie dynamicznie reagując na potrzeby różnych grup społecznych, które tworzą jego otoczenie biznesowe.
Za swoje zaangażowanie w pomoc, w trakcie kryzysu uchodźczego wywołanego wojną w Ukrainie, bank został nagrodzony w konkursie Celent Model Bank Awards 2023 tytułem „2023 Model Bank za pomoc klientom w potrzebie”. Nagroda została przyznana za opracowanie innowacyjnego systemu wykorzystania korporacyjnych czeków BLIK. Rozwiązanie zostało zastosowane, by wesprzeć UNHCR Cash Assistance, program Agencji ONZ ds. Uchodźców w szybkiej i bezpiecznej dystrybucji gotówki do uchodźców z Ukrainy, którzy znaleźli się na terytorium Polski.
„To jeden z tych projektów, których nie można oceniać wyłącznie na podstawie uzasadnienia biznesowego” – to przykład realizacji płynącej prosto z serca - powiedział Zilvinas Bareisis, Head of Retail Banking and Payments w Celent.
"Santander Bank Polska dostrzegł ludzi, którzy potrzebowali pomocy i nie chciał stać z boku. Innowacyjne wykorzystanie korporacyjnych czeków BLIK to doskonały przykład jak bank może wspierać ludzi w potrzebie” – dodał Zilvinas Bareisis.
W programie UNHCR Cash Assistance wykorzystano technologię dostarczona przez Santander Bank Polska, opartą o system czeków BLIK – unikalny dziewięciocyfrowy kod, który można wykorzystać do wypłaty gotówki z bankomatów bez konieczności posiadania karty płatniczej, konta bankowego czy aplikacji bankowej na smartfonie. Usługa nie wymaga produkcji żadnych plastikowych kart.
Uchodźcy, którzy zarejestrowali się w punkach recepcyjnych UNHCR otrzymywali 4-ro cyfrowy kod PIN, a następnie SMS-em 9-cio cyfrowy numer czeku BLIK, dzięki któremu mogli wypłacać przydzieloną przez organizację humanitarną kwotę z większości bankomatów w Polsce, m.in. obsługiwanych przez Santander Bank Polska, PKO BP, Millennium, BNP Paribas, mBank, ING, SGB, Euronet i Planet Cash, niezależnie od miejsca, do którego się udawali.
„Cieszę się, że w Santander Bank Polska jesteśmy uważni na to, co dzieje się na świecie. Potrafimy szybko reagować i dzięki temu realnie pomagać. Przy wypracowaniu technologii do czeków BLIK wykorzystaliśmy nasze know-how i wielkie zaangażowanie naszych zespołów. Dzięki temu pomoc mogła szybko trafić do potrzebujących. To nasza misja, którą będziemy kontynuować” – powiedział Lech Gałkowski, Członek Zarządu Santander Bank Polska SA, kierujący Pionem Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej.
Nagroda Celent Model Bank jest przyznawana za najlepsze praktyki wykorzystania technologii w różnych krytycznych obszarach działalności w sektorze finansowym. W tym roku odbyła się już 16 edycja tego konkursu. Zgłaszane projekty oceniane są na podstawie trzech kryteriów: widocznych korzyści biznesowych, stopnia innowacyjności oraz doskonałości technologii lub wdrożenia. Organizatorem konkursu jest międzynarodowa firma Celent, zajmująca się badaniami, analizą sektora bankowego i doradztwem finansowym.