Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj

Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl

wróć do listy informacji prasowych

Santander Bank Polska laureatem w ośmiu kategoriach rankingu Instytucja Roku

Bank zdobył nagrody za obsługę w placówce, w kanałach zdalnych, za bankowość osobistą, hipoteczną i internetową. Doceniono proces otwarcia konta w placówce i zdalnie. Santander Bank Polska został też uznany najlepszym bankiem dla firm. Tytuł najlepszej placówki bankowej w Polsce otrzymało 28 placówek.

W rankingu Instytucja Roku banki są oceniane w 10 kategoriach, w 4 segmentach klienta: detaliczny, zamożny, private banking oraz firmowy.

Wyróżnienia w rankingu Instytucja Roku są pięknym docenieniem naszych starań i strategii. Dla naszych klientów jak i pracowników ciągle tworzymy nowe rozwiązania i udoskonalamy istniejące, upraszczamy i rozwijamy naszą ofertę. Digitalizujemy procesy oraz doskonalimy jakość obsługi, tak aby każdy kontakt z nami – zdalny czy osobisty – był efektywny, intuicyjny i wzmacniał dobre doświadczenia naszych klientów. Systematycznie modernizujemy i zmieniamy także nasze placówki, aby komfort pracy naszych doradców oraz miejsce spotkań klientów z nami tworzyły przyjazne środowisko. Liczne nagrody jakie otrzymaliśmy w rankingu Instytucja Roku, to wspaniałe potwierdzenie skuteczności naszych działań we wszystkich tych aspektach – mówi Magdalena Proga-Stępień, dyrektor dystrybucji w Santander Bank Polska.

Badanie dodatkowo weryfikuje sprawność i przyjazność zakupu produktów bankowych w placówce i zdalnie. Sprawdza też jakość serwisu i zadowolenie klienta w obsłudze posprzedażowej.

Santander Bank Polska został liderem m.in. w kategoriach NAJLEPSZA OBSŁUGA W PLACÓWCE i NAJLEPSZA OBSŁUGA W KANAŁACH ZDALNYCH. W placówce satysfakcja była oceniana w kluczowych 11 obszarach. Obsługę zdalną oceniano na podstawie jakości rozmów z infolinią oraz formy, czasu i kompletności odpowiedzi e-mailowych. Bank zdobył też wyróżnienie jako NAJLEPSZY BANK DLA FIRM. Tu także kluczowy był kontakt z bankiem na infolinii i w placówkach, komunikacja e-mailowa oraz proces otwarcia rachunku firmowego.

Santander Bank Polska otrzymał też wyróżnienia NAJLEPSZY PROCES OTWARCIA KONTA W PLACÓWCE i NAJLEPSZY ZDALNY PROCES OTWARCIA KONTA. W procesie zdalnym oceniano ergonomię, przyjazność i sprawność otwarcia konta. Przy zakładaniu konta w placówce kluczowe było doświadczenie klienta podczas rozmowy o produktach i sam proces otwarcia. Klienci oceniali także procedurę zastrzeżenia karty do konta oraz możliwości i sposób zamknięcia relacji z bankiem, a także działania zmierzające do utrzymania klienta. W każdym z 13 banków oceniano własną sieć sprzedaży, a w wybranych bankach sieci zewnętrzne i tzw. wyspy w centrach handlowych.

W kategorii NAJLEPSZA BANKOWOŚĆ INTERNETOWA przyznawano nagrodę za funkcje użyteczne na co dzień. Natomiast w kategorii NAJLEPSZA BANKOWOŚĆ OSOBISTA oceniono jakość obsługi klienta, który deklaruje powyżej 10 tys. zł wpływów i ma powyżej 200 tys. zł oszczędności. Santander Bank Polska otrzymał także wyróżnienie za NAJLEPSZĄ OBSŁUGĘ HIPOTECZNĄ.

O indywidualne nagrody przez cały rok walczyły także placówki bankowe. Nagroda była przyznawana placówkom, które w dwóch pomiarach uzyskały minimum 80% punktów. Tytuł NAJLEPSZEJ PLACÓWKI BANKOWEJ W POLSCE zdobyło aż 28 placówek Santander Bank Polska.

Instytucja Roku to największy na rynku, a zarazem najbardziej kompleksowy projekt skupiony na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym. Ósma edycja Instytucji Roku trwała 4 kwartały 2022 roku w 13 bankach. Składała się ze 1558 wizyt w placówkach bankowych, 1264 połączeń z infolinią, 650 zapytań e-mail, 380 otwartych kont osobistych, 780 testów bankowości internetowych i aplikacji mobilnych oraz 11 645 ocen i recenzji realnych użytkowników aplikacji mobilnych.