Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj
Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl
wróć do listy informacji prasowych
Santander Bank Polska liderem branży w zakresie działań CSR, Diversity & Inclusion oraz rozwiązań cyfrowych w rankingu Euromoney Market Leaders
Bank otrzymał tytuł „Lidera rynku” w trzech kategoriach rankingu. Docenione zostały przede wszystkim działania społeczne realizowane przez bank oraz te, na rzecz promowania różnorodności i inkluzywności. Ten sam tytuł Santander Bank Polska zdobył również za produkty i usługi cyfrowe, które oferuje swoim klientom.
Ranking Euromoney Market Leaders to nowy ranking tworzony przez magazyn Euromoney. W projekcie, międzynarodowy zespół analityków, stosując rygorystyczną metodologię, tworzy globalny indeks liderów bankowości i finansów w wielu różnych kategoriach, by zwrócić uwagę na te banki, które wyróżniają się na tle konkurencji. Są one klasyfikowane w przedziałach z jednym z trzech oznaczeń: "Lider rynku", "Wysoko oceniany" lub "Godny uwagi".
– European Green Deal czy powiązany z nim pakiet regulacji Sustainable Finance wymagają od sektora finansowego dostosowania swojej działalności do celów środowiskowych czy społecznych. Niezależnie jednak od dyrektyw unijnych, w obecnych czasach, dla każdej firmy i korporacji powinno być jasne, że w ich działalności nie może się już liczyć wyłącznie wynik finansowy, bo równie duże znaczenie ma to, czy jest on osiągany w sposób zrównoważony i odpowiedzialny. W Santander Bank Polska od wielu lat działania z zakresu ESG są integralnym elementem strategii biznesowej. Ogromną satysfakcję daje nam fakt, że te działania i zmiany, które wprowadzamy, takie jak np. zobowiązanie do zaprzestania finansowania od 2030 r. spółek energetycznych, w których przychód pochodzący z produkcji energii z węgla przekracza 10 proc. mają wymierne rezultaty z korzyścią dla środowiska i społeczności. Tym bardziej cieszy mnie, że takie podejście zyskało międzynarodowe uznanie – mówi Katarzyna Teter, menedżerka Zespołu ds. zrównoważonego rozwoju i ESG w Santander Bank Polska.
Zestawienie działań z obszaru CSR podejmowanych przez bank można znaleźć w „Raporcie ESG” na stronie internetowej esg.santander.
W rankingu „Euromoney Market Leaders” Santander Bank Polska został również zakwalifikowany do grona liderów rynku, w kategorii „Digital solutions”, za rozwiązania cyfrowe, z których klienci banku mogli korzystać w minionym roku.
– Rok 2022 był kolejnym, w którym intensywnie pracowaliśmy nad nowymi rozwiązaniami cyfrowymi. Rozwijaliśmy usługi związane ze zdalnym bankowaniem i płatnościami dla wszystkich grup naszych klientów. Tak, aby mogli zadbać o swoje finanse jeszcze łatwiej, wygodniej i w pełni zdalnie. Rozbudowaliśmy naszą platformę cyfrową o nowe funkcje, w tym także niebankowe, które ułatwiają np. załatwianie spraw urzędowych. Docenienie przez magazyn ekspertów i analityków magazynu Euromoney jest dla nas potwierdzeniem, że realizowana przez nas strategia zaangażowania w rozwój bankowości cyfrowej jest słuszna i zgodnie z nią, w tym roku będziemy proponować klientom Santander Bank Polska kolejne rozwiązania, które mamy nadzieję przeniosą ich doświadczenia cyfrowe na jeszcze wyższy poziom – komentuje Piotr Hibner, dyrektor Santander Digital w Santander Bank Polska.
Oprócz głównego wyróżnienia, twórcy rankingu docenili również bankowość korporacyjną Santander Bank Polska, która otrzymała tytuł „Wysoko oceniony”.
Pełny ranking Euromoney Market Leaders można znaleźć na stronie: https://www.euromoney.com/euromoney-market-leaders/country-page/Poland?id=62#rankings.