Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj

Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl

wróć do listy informacji prasowych

Santander Bank Polska rozwija sieć oddziałów bez barier

Santander Bank Polska Bank uruchomił swój kolejny flagowy oddział bez barier. Placówka w Warszawie jest wyposażona m.in. w ścieżki dotykowe, mapę tyflograficzną czy interaktywne znaczniki. Dzięki nim bank będzie bardziej dostępny dla osób z indywidualnymi potrzebami.

Co roku, 15 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień Białej Laski, który zwraca uwagę na potrzeby osób z niepełnosprawnościami wzroku. Według danych GUS w Polsce jest ponad 1,8 mln osób z niepełnosprawnością wzroku, w tym około 100 tysięcy to osoby całkowicie niewidome. Santander Bank Polska od kilku lat wprowadza rozwiązania technologiczne, które ułatwiają osobom z różnymi potrzebami korzystanie z jego oferty. Podejmuje też wiele inicjatyw, dzięki którym usuwane są inne bariery np. architektoniczne.    

Jednym z takich projektów jest sieć oddziałów bez barier. Bank aranżuje swoje placówki w taki sposób, aby zwiększać ich dostępność dla wszystkich klientów.

Wśród nich znajdują się tzw. flagowe oddziały. Są one dodatkowo wyposażone m.in. w: ścieżki dotykowe, mapę tyflograficzną (plan oddziału z wypukłościami odzwierciedlającymi obiekty z otoczenia i opisami w alfabecie Braille’a) oraz system nawigacyjno-informacyjny TOTUPOINT. Rozwiązania te wspomagają orientację przestrzenną i zwiększają poziom bezpieczeństwa osób z niepełnosprawnością wzroku. Takie placówki funkcjonują w Gorzowie Wielkopolskim, Wrocławiu, Bolesławcu oraz Kłodzku.

Obecnie uruchomiono piątą – w Warszawie. Przygotowano ją zgodnie ze standardem dostępności architektonicznej. Jest on wynikiem współpracy z ekspertami, działającymi na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Bank ma w planach tworzenie kolejnych oddziałów bez barier.

We wszystkich oddziałach Santander Bank Polska obowiązują zasady obsługi klientów z różnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnościami. W każdej placówce klienci mogą skorzystać ze stanowiska pierwszeństwa obsługi. We wszystkich oddziałach są też ramki oraz mini lupy z przeznaczeniem dla osób słabowidzących i seniorów.

Od 2018 bank dostosowuje projekty wnętrz swoich oddziałów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami wzroku. Ważne miejsca w oddziałach (np. stanowiska kasowe) są wyróżniane podświetleniem oraz kontrastowymi oznaczeniami w elementach szklanych. Inkluzywność w Santander Bank Polska to także „mówiące bankomaty” z funkcją przełączenia ekranu w tryb wysokiego kontrastu lub jego wygaszenia (oznaczone w alfabecie Braille’a). Bank jako pierwszy w Polsce wdrożył również karty płatnicze, które dzięki wcięciu na krótszej krawędzi ułatwiają umieszczenie ich prawidłową stroną np. w bankomacie.

Bank umożliwia także logowanie do aplikacji bankowości mobilnej za pomocą Face ID i Touch ID, a  w Contact Center możliwa jest telefonicznie identyfikacja przez biometrię głosową.

Więcej na www.santander.pl.