wróć do listy informacji prasowych

Santander Bank Polska wprowadza język ukraiński w bankomatach

W bankomatach Santander Bank Polska można wybrać obsługę w języku ukraińskim – jest ona dostępna w ponad 80% urządzeń i pozwala na wykonanie wszystkich typów transakcji.

To kolejne udogodnienie dla klientów posługujących się tym językiem. W Santander Bank Polska po ukraińsku możliwa jest obsługa na infolinii, dostępna jest aplikacja mobilna i bankowość elektroniczna oraz strona internetowa. Do tej pory z bankomatów Santander Bank Polska można było skorzystać w czterech językach: polskim, angielskim, niemieckim i hiszpańskim. Aktualnie w większości bankomatów i wpłatomatów istnieje również możliwość wyboru języka ukraińskiego. Dzięki obsłudze w języku ojczystym osoby, które przyjechały do Polski z Ukrainy, mogą bez przeszkód korzystać z urządzeń banku.

W Santander Bank Polska dbamy o inkluzywność i wyrównywanie szans w dostępie do bankowości.  Wspólnie z naszymi klientami i ekspertami nieustannie pracujemy nad rozwiązaniami, które podnoszą komfort korzystania z naszych produktów oraz usług. Obsługujemy ponad 300 tys. klientów z Ukrainy, stąd stawiamy na ułatwienia również dla tej grupy. Poprzez wprowadzenie dodatkowego języka chcemy zapewnić osobom posługującym się językiem ukraińskim możliwość wygodnego korzystania z bankomatów – mówi Barbara Pawlicka, odpowiedzialna za wdrożenie w Santander Bank Polska.

Zmiana języka w bankomacie

Dla klientów korzystających z kart Santander Bank Polska w bankomacie językiem domyślnym jest polski. Można to w łatwy sposób zmienić – w głównym menu, które pojawia się po włożeniu karty do bankomatu i wprowadzeniu PIN-u, wystarczy nacisnąć klawisz ENGLISH/DEUTSCH/ESPAÑOL/УКРАЇНСЬКА, a następnie wybrać УКРАЇНСЬКА.

Natomiast w przypadku korzystania z karty innego banku w bankomatach Santander Bank Polska od razu po włożeniu jej do czytnika wystarczy wybrać właściwy język.

Obsługa bez barier

Santander Bank Polska od wielu lat podejmuje działania mające na celu zwiększenie dostępności obsługi oraz ułatwienie korzystania z urządzeń banku osobom z indywidualnymi potrzebami. W ramach programu „Obsługa bez barier” bank wprowadził w 90% z ponad 1500 bankomatów co najmniej jedno udogodnienie takie jak: udźwiękowienie, możliwość przełączenia w tryb wysokiego kontrastu, wygaszenia ekranu czy oznaczenia w alfabecie Braille’a, aby zapewnić bezpieczeństwo i komfort klientom z niepełnosprawnościami wzroku.