Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj

Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl

wróć do listy informacji prasowych

Obsługa konta bankowego klientów korporacyjnych Santander Bank Polska teraz także w enova365

Narzędzie iBiznes24 Connect dla dużych firm i korporacji pozwala na bezpośrednią wymianę danych pomiędzy systemem finansowo-księgowym a bankiem. Teraz narzędzie zostało zintegrowane i udostępnione także użytkownikom systemu enova365 Webservices.

iBiznes24 Connect usprawnia procesy finansowe i ułatwia eliminację potencjalnych błędów związanych z księgowością i rozliczeniami dzięki automatyzacji oraz integracji systemów bankowości elektronicznej, z systemami do obsługi rozliczeń finansowych w dużych przedsiębiorstwach.

Dzięki współpracy Santander Bank Polska i firmy Soneta, producenta oprogramowania enova365, jego użytkownicy mogą automatycznie pobierać wyciągi i historie operacji bankowych bezpośrednio z iBiznes24. Wtyczka umożliwia również przygotowanie oraz wysłanie przelewów i paczek przelewów bez konieczności logowania się do bankowości elektronicznej. Rozwiązanie zostało opracowane po to, by ułatwić pracę osobom odpowiedzialnym za rozliczenia finansowe i skrócić czas wykonywania bieżących operacji księgowych

Klienci Santander Bank Polska będący jednocześnie użytkownikami enova365 dostają możliwość uruchomienia komunikacji z bankiem bezpośrednio z naszego systemu. Narzędzie w programie finansowo księgowym jest proste w konfiguracji i obsłudze. Jest też tak zaprojektowane, że możemy szybko reagować i dostarczać klientom aktualizacje funkcjonalności Webservice, bez konieczności aktualizacji całej enova365 – mówi Agnieszka Opalińska, ekspert projektu Księgowość, odpowiedzialna w Soneta Sp. z o.o. za rozwój funkcjonalności Webservice.

Wymiana komunikatów między bankiem oraz systemem ERP odbywa się w formacie XML, zgodnym ze standardem ISO20022. Szyfrowane łącze gwarantuje pełne bezpieczeństwo danych. Cały proces przebiega w obrębie sprawdzonej technologii, dostarczanej od lat przez obydwie strony.

Obserwujemy, że coraz częściej firmy szukają na rynku rozwiązań, które jeszcze bardziej poprawią jakość wykonywanych operacji i będą miały pozytywny wpływ na wzrost oszczędności w przedsiębiorstwie. Tu rosnącą rolę zaczyna odgrywać automatyzacja procesów biznesowych. Dlatego banki i instytucje finansowe dostosowują swoją ofertę do takich potrzeb i rozwijają swoją współprace z dostawcami IT, realizując projekty takie jak integracja systemów firmowych i bankowych. Dzięki rozwiązaniu zaproponowanemu przez Santander Bank Polska firmy oszczędzają czas potrzebny na rozliczenia finansowe i upraszczają proces przepływu informacji. Rozwiązanie to niweluje tym samym do minimum możliwość błędu ludzkiego podczas przenoszenia i wpisywania danych przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa – podsumowuje Ksenia Gapys, ekspert w zespole bankowości elektronicznej Santander Bank Polska.