wróć do listy informacji prasowych

Santander Bank Polska świętuje Światowy Dzień Środowiska

Jak co roku 5 czerwca obchodzony jest Światowy Dzień Środowiska. Z tej okazji Santander Bank Polska włączył się w akcje organizowane przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa. Bank bierze udział w projekcie ekologicznym RE:Generacja, a także po raz czwarty został partnerem akcji Zielona Wstążka #DlaPlanety.

W ramach obchodów Światowego Dnia Środowiska oraz kampanii Zielona Wstążka #dlaPlanety, Santander Bank Polska został partnerem Manifestu #Only One Earth. Jest to dokument zwracający uwagę na to, że dbałość o klimat jest również troską o pokój, dobrostan i sprawiedliwość na świecie. Uroczyste odczytanie Manifestu odbyło się 3 czerwca w Łazienkach Królewskich w Warszawie. Dokument dostępny jest na stronie DlaPlanety.pl w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i ukraińskiej. Jesienią zostanie wysłany do Organizacji Narodów Zjednoczonych i Komisji Europejskiej.

W tym roku obchodzimy 50-lecie Konferencji Sztokholmskiej, na której powołany został Program Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UNEP). Od lat podejmuje on działania w trosce o dobro ludzi i planety, jednocześnie wyznając takie wartości jak odpowiedzialność, pokój i poszanowanie zasad równości. Manifest ma na celu okazanie wsparcia dla programów prowadzonych przez ONZ oraz licznych organizacji podejmujących działania na rzecz ochrony środowiska. Wspólnymi siłami mamy szanse na osiągnięcie zeroemisyjnej gospodarki, ocalenie zniszczonych ekosystemów oraz przywrócenie równowagi na Ziemi – mówi Katarzyna Teter, menedżerka zespołu Zrównoważonego Rozwoju i ESG w Santander Bank Polska.

Akcja RE:Generacja

Santander Bank Polska od lat wspiera działania szerzące wiedzę i promujące dbałość o środowisko, dlatego został partnerem akcji RE:Generacja. Organizatorem projektu jest Centrum UNEP/GRID-Warszawa, które od ponad 30 lat realizuje w Polsce misję UNEP, działając na rzecz ochrony środowiska oraz zrównoważonego rozwoju.    

Santander Bank Polska stał się wyłącznym opiekunem ekosystemu łąkowego na terenie Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich. Wsparcie finansowe projektu ma na celu przywrócenie łąki kwietnej o powierzchni około 400 m2 oraz budowy dwóch domków dla owadów zapylających na terenie Parku. Działania podjęto, aby stworzyć bazy pokarmowe dla owadów zapylających m.in dzikich pszczół samotnic, motyli oraz różnych gatunków trzmieli, w tym trzmiela tajgowego – reliktu borealnego stwierdzonego na terenie Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich. Dodatkowo, mają one pomóc chronić rodzimą florę i faunę przed gatunkami obcymi oraz zapewnić im miejsce do schronienia i rozrodu. W ramach współpracy przygotowane zostaną również akcje edukacyjne dotyczące ekologii.

W ramach kampanii, na stronie programu www.Re.Generacja.org użytkownicy mogą znaleźć materiały pokazujące problemy umierających ekosystemów. Dostępne są na niej „oferty” przypominające propozycje wycieczek „last minute” z biur podróży. Jednak po kliknięciu zamiast atrakcyjnych miejsc na wakacyjny wypoczynek, ukazuje się smutny widok zniszczonych ekosystemów. Na stronie użytkownik może skorzystać m.in. z wirtualnego spaceru, wypełnić test, sprawdzić się w escapie roomie, a także wpłacić darowiznę na rzecz ratowania środowiska.

Światowy Dzień Środowiska jest dobrą okazją, aby uświadomić sobie jak ważne jest dbanie o środowisko i stosowanie ekologicznych rozwiązań, nie tylko w swoim codziennym życiu, ale również w biznesie. Jako jeden z największych banków w Polsce, czujemy się w obowiązku szerzenia wiedzy na temat ochrony środowiska oraz przeciwdziałania zmianom klimatycznym. To, że tego typu działania są niezbędne potwierdzają choćby wyniki przeprowadzonej podczas targów CSR ankiety, w której z 1000 przepytanych osób aż 22% nie wiedziało, jak zdefiniować „klimat”, 59% nie znało pojęcia „greenwashing”, a 42% nie miało wiedzy co to jest „ślad węglowy”. Chcemy zmienić te statystyki i dlatego chętnie przyłączamy się do inicjatyw takich organizacji jak m.in. UNEP/GRID – dodaje Katarzyna Teter.