Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj

Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl

wróć do listy informacji prasowych

Santander Bank Polska dołączył do grona dostawców tożsamości mojeID

Santander Bank Polska S.A. to kolejny bank, który umożliwił swoim klientom potwierdzanie tożsamości przez mojeID. Rozwiązanie KIR zapewnia użytkownikom bankowości elektronicznej możliwość potwierdzania tożsamości i w ten sposób korzystanie z oferty usług świadczonych online przez dostawców komercyjnych.

mojeID to metoda zdalnego potwierdzania tożsamości z wykorzystaniem bankowości elektronicznej. Dzięki mojeID użytkownicy mogą potwierdzać swoją tożsamość i korzystać z usług świadczonych online przez usługodawców z wielu różnych branż – ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, telekomunikacyjnej, finansowej, energetycznej czy rozrywkowej. Lista dostawców usług udostępniających mojeID, jako mechanizm zdalnego uwierzytelnienia, jest dostępna na stronie mojeid.pl.

– Chcemy, aby zdalne bankowanie ułatwiało załatwianie codziennych spraw naszym klientom. Dzięki współpracy z KIR użytkownicy bankowości elektronicznej Santander Bank Polska będą mogli, potwierdzając swoją tożsamość z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa, korzystać z wielu usług – klienci kupią w ten sposób ubezpieczenie, przedłużą umowę telekomunikacyjną czy uzyskają dostęp do dokumentacji medycznej. Obecnie udostępniamy naszym klientom potwierdzanie tożsamości u dostawców komercyjnych, w dalszym etapie rozważamy wykorzystanie mojeID w usługach administracji publicznej – mówi Tomasz Niewiedział, Dyrektor Obszaru Platform Klienta w Santander Bank Polska.

Bankowość internetowa i mobilna Santander Bank Polska stale są wzbogacane o nowe, przydatne funkcje jak np. płatność za bilety komunikacji miejskiej czy przejazd autostradą. Udostępnienie potwierdzania tożsamości przez mojeID u dostawców komercyjnych to kolejne rozwiązanie, które sprawia, że nowoczesna bankowość ułatwia załatwianie wielu codziennych spraw. Z bankowości elektronicznej w Santander Bank Polska aktywnie korzysta 2,7 mln klientów indywidualnych.

- mojeID jest nowoczesną i bezpieczną, coraz powszechniej wykorzystywaną metodą potwierdzania tożsamości w świecie usług cyfrowych. Obserwujemy stale rosnące zainteresowanie usługą ze strony firm reprezentujących różnorodne sektory gospodarki. Teraz do grona użytkowników dołączają klienci Santander Bank Polska, którzy dzięki mojeID zyskują szeroki dostęp do usług cyfrowych wymagających zdalnego uwierzytelnienia – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes Zarządu KIR.

Santander Bank Polska to kolejny dostawca tożsamości w mojeID. Z usługi korzystają już klienci PKO Banku Polskiego, Banku Pekao, ING Banku Śląskiego, mBanku, Getin Banku, BOŚ Banku, BNP Paribas, Credit Agricole oraz banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z Bankiem BPS oraz SGB-Bankiem. Oznacza to, że już ponad 18 mln klientów e-bankowości może korzystać z usług cyfrowych, uwierzytelniając się poprzez mojeID.

W 2021 r. usługa mojeID została wyróżniona Godłem „Teraz Polska” oraz Digital Exellence Awards w kategorii Digital Strategic Perspective.