wróć do listy informacji prasowych

Santander Bank Polska liderem drugiej fali badania w projekcie Instytucja Roku

86,1% - taką średnią ocen uzyskał Santander Bank Polska w ocenie ekspertów projektu Instytucja Roku. Badanie dotyczyło obsługi klienta, zainteresowanego ofertą rachunku osobistego, z którego mógłby korzystać za granicą. To już druga fala badań w tegorocznej edycji, w której bank zajmuje pozycję lidera.

Eksperci projektu Instytucja Roku odwiedzili w sierpniu i wrześniu br. w ramach 2. fali badania 130 placówek 13 banków oraz skontaktowali się łącznie ponad 330 razy przez: telefon, e-mail, czat oraz wideo. Oceniali poziom obsługi klienta pod kątem korzystania z produktów banków podczas zagranicznych wyjazdów. W placówkach tylko 6 banków przekroczono próg średniej oceny na poziomie 80%, a najlepszą ocenę otrzymał Santander Bank Polska. Natomiast w kanałach zdalnych tylko 4 banki otrzymały średnią ocen powyżej 80% i tym samym zajęły miejsca w pierwsze lidze banków – wśród nich ponownie znalazł się Santander Bank Polska.

Bardzo ważnymi czynnikami podczas oceny były wiedza doradców oraz umiejętność zaproponowania odpowiednich rozwiązań z oferty banku. Przedstawiciele banków dobrze radzili sobie z przekazaniem podstawowych informacji o opłatach i warunkach konta i karty debetowej do konta. To silna strona obsługi w każdym banku. Santander Bank Polska uzyskał ocenę na poziomie 100% z postawy sprzedażowej, a także powyżej 80% za komunikację w kanałach zdalnych.

w 2 fali badania 8 na 10 badanych placówek Santander Bank Polska uzyskało wynik powyżej 80 % plasując tym samym bank po 2 falach  w ścisłej czołówce projektu Instytucja Roku