wróć do listy informacji prasowych

Autopay – automatyczna płatność za autostradę bez czekania na bramkach w aplikacji Santander Bank Polska

Santander Bank Polska uruchomił automatyczne płatności za przejazd autostradami. Autopay można aktywować w najnowszej wersji aplikacji mobilnej banku.  

Autopay to usługa, która umożliwia opłacanie przejazdu autostradą na podstawie identyfikacji tablic rejestracyjnych, bez konieczności zatrzymywania się na bramkach.

Obecnie przy użyciu Autopay można zapłacić na A1[1], na odcinku Toruń - Gdańsk oraz na A4, na odcinku Katowice-Kraków. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość przejazdu przez bramki z automatycznym odczytem tablic i pobraniem płatności, a co za tym idzie, bez oczekiwania. Na autostradzie A1 wszystkie bramki oznaczone są symbolem „AmberGO”, co oznacza, że można wybrać dowolny pas. Natomiast na A4 należy skierować się na lewy skrajny pas ze znakiem czarnej kamery na żółtym tle.

W obu przypadkach system w ciągu kilku sekund odczytuje tablice rejestracyjne, zapala zielone światło i automatycznie podnosi szlaban, umożliwiając sprawny przejazd. Płatność pobierana jest z konta w Santander Bank Polska.

Stale poszukujemy i wprowadzamy w naszej aplikacji mobilnej nowe funkcjonalności, które ułatwiają klientom realizowanie płatności i bankowanie na co dzień. Autopay to bez wątpienia niezwykle praktyczne rozwiązanie, pozwalające szybko, wygodnie i bezdotykowo płacić za przejazd autostradą, szczególnie podczas rozpoczynających się wakacji – mówi Sebastian Radzimowski, odpowiedzialny za płatności mobilne w Santander Bank Polska. 

Z autostrad korzystamy często także w czasie pandemii

Analiza zarówno liczby, jak i wartości transakcji kartowych klientów Santander Bank Polska wskazuje, że obecnie[2] średnie tygodniowe wartości transakcji kartami Santander Bank Polska związane z opłatami za autostrady są o około 50% wyższe niż w analogicznym okresie minionego roku i ponad 90% wyższe niż dwa lata wcześniej. W tym roku jedynie lockdown, z przełomu marca i kwietnia, spowodował chwilowe spadki. Jednak zaraz po nim liczba tego typu transakcji rosła i  w czerwcu była o 65% wyższa niż jeszcze rok wcześniej. 

Uruchomienie Autopay zajmuje kilka minut

Usługę Autopay w Santander Bank Polska można aktywować w aplikacji mobilnej  w module Bilety, Parkingi, Taxi w zakładce Autostrady. Wystarczy wybrać opcję „Autopay”, a następie podać dane kontaktowe (telefon, e-mail oraz PESEL), zaakceptować regulamin, umowy i wyrazić zgodę na przetwarzanie danych oraz na obciążenie konta. W kolejnym kroku należy podać dane pojazdu: numer rejestracyjny, markę, model, kraj rejestracji pojazdu oraz jego typ. Klient akceptuje regulaminy i podaje dane jednorazowo, a przy przejeździe przez bramkę autostradą nie trzeba już niczego podawać.

Więcej szczegółów na: https://www.santander.pl/klient-indywidualny/karty-platnosci-i-kantor/autopay

 

 

 

***

Autopay został stworzony przez polską firmę Autopay Mobility Sp. z o.o.

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach dostępne są na stronie santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora). Stan na 9 lipca 2021 r.

 

[1] AmberOne Autostrada A1

[2] Dane własne banku za okres 24.05-14.06., na podstawie transakcji w terminalach POS, realizowanych kartami Santander Bank Polska