wróć do listy informacji prasowych

Santander Bank Polska z II miejscem w rankingu Złoty Bankier 2021 oraz czterema wyróżnieniami

Santander Bank Polska został wiceliderem rankingu „Złoty Bankier 2021” za najlepszą wielokanałową jakość obsługi, organizowanego przez Bankier.pl i "Puls Biznesu”. II miejscem w tym rankingu nagrodzono także Konto Jakie Chcę i kartę kredytową oraz akcję „Podwójna moc pomagania” w swoich kategoriach. Natomiast reklama aplikacji mobilnej z Marcinem Dorocińskim zdobyła I miejsce w kategorii „spot reklamowy”.

Santander Bank Polska po raz czwarty znalazł się w czołówce rankingu Złoty Bankier – w tym roku jako wicelider w kategorii Złoty Bank. W badaniu oceniano wszystkie kanały kontaktu, wygodę korzystania z nich, umiejętność rozpoznawania potrzeb, podejście do klienta oraz ogólnie – jakość. Szczególną uwagę zwracano na zdalną obsługę oraz rosnącą popularność BLIKA. W tym roku dodatkowo oceniano także korespondencję przez czat.

‒ Doświadczenie klienta, jakość i standard obsługi zawsze były dla nas bardzo ważne. W trudnych czasach poprzeczka została postawiona przez klientów jeszcze wyżej. Cieszę się, że dzięki zaangażowaniu pracowników i umiejętności dostosowania się do nowych warunków sprostaliśmy tym oczekiwaniom. Przyspieszona cyfryzacja pozwoliła nam udostępnić wiele nowych możliwości zdalnego bankowania. Dane banku wskazują, że w pandemii średnio o 15% wzrosła częstotliwość kontaktów klientów za pośrednictwem czata i wideodoradcy, a liczba użytkowników bankowości mobilnej o prawie 20%. Nasz cel, do którego dążymy – bycia najlepszym bankiem dla klienta – wyznacza priorytety na nadchodzący czas. Bez wątpienia rozwiązania cyfrowe zdały egzamin i zostaną z nami na dobre, dlatego szczególnie w tym obszarze będziemy poszukiwać nowych rozwiązań, by nasi klienci mogli bankować zdalnie i tak, jak chcą – powiedział Michał Gajewski, prezes zarządu Santander Bank Polska.

W minionym roku Santander Bank Polska wprowadził wiele udogodnień, aby zdalna obsługa była jeszcze łatwiejsza i bardziej dostępna. Klienci m.in. mają możliwość otwarcia konta na zdjęcie, a także konta firmowego wraz z działalnością gospodarczą czy kont dla dzieci bez wychodzenia z domu. Bank wdrożył także otwartą bankowość, dzięki czemu klienci w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej mają dostęp do kont w innych bankach. Na stronie www.santander.pl informacji udziela chatbot, a  w oddziałach klienci mogą autoryzować transakcje smsKodem. Doradcy banku, jako pierwsi w Polsce, korzystają z nowo wprowadzonego narzędzia Saleforce, które usprawnia obsługę klientów korporacyjnych. Bank będzie kontynuował prace i wprowadzał kolejne projekty, podnoszące zadowolenie klientów z obsługi.

W tym samym badaniu Konto Jakie Chcę oraz kartę kredytową Santander Bank Polska nagrodzono II miejscem. Natomiast w głosowaniu internautów w kategorii spot reklamowy I miejsce zdobyła reklama Santander Bank Polska, promująca wygodę aplikacji mobilnej. Marcin Dorociński żartobliwie rapował o tym, co wszystkim dało się najbardziej we znaki w izolacji. Aktor wcielił się w kilka ról, pokazując autentyczne doświadczenia lockdownu i użyteczność rozwiązań aplikacji Santander mobile. W kampanii podkreślono też wspólną akcje banku i klientów, dzięki której do szpitali trafiło ponad 5 mln zł. Te działania internauci dodatkowo docenili II miejscem w kategorii Bank wrażliwy społecznie.

Ranking „Złoty Bankier” organizowany jest przez "Pulsu Biznesu" i Bankier.pl. W kategorii "Złoty Bank – najlepsza wielokanałowa jakość obsługi" banki badane są przez Kantar Polska i Obserwatorium.biz w procesie mystery shopping, weryfikacja dotyczy zarówno sieci placówek, jak i kanałów zdalnych.