wróć do listy informacji prasowych

Santander Bank Polska wprowadza zawieranie umów o konto na biometrycznym tablecie

Santander Bank Polska jako pierwszy w Polsce, wdrożył innowacyjną usługę podpisywania umów z nowymi klientami na tablecie biometrycznym. Klienci, którzy chcą zdalnie otworzyć konto, mogą potwierdzić tożsamość podczas wideo rozmowy z doradcą, robiąc zdjęcie lub realizując przelew z innego banku. Mogą także wybrać kontakt z kurierem, który potwierdzi tożsamość i dostarczy umowę. Teraz umowę wystarczy podpisać rysikiem na tablecie podczas wizyty kuriera.  

Santander Bank Polska wprowadza tablety biometryczne do zawierania umów z nowymi klientami. To innowacyjne rozwiązanie, realizowane przy udziale InPost, nazywa się e-SmartCourier. Kurier, zamiast z papierową umową, przyjeżdża do klienta z tabletem biometrycznym. Gdy klient wpisze na tablecie kod do odszyfrowania dokumentów (otrzymuje go wcześniej SMS-em), umowa zostaje wyświetlona. Klient może ją przeczytać na tablecie, a następnie podpisać rysikiem. Dokument w formie cyfrowej trafia do banku, a klient otrzymuje umowę mailem. Rozwiązanie jest nie tylko praktyczne ze względu na brak konieczności wizyty klienta w oddziale, ale także ekologiczne – eliminuje konieczność druku dokumentów.

Dodatkowo, gdy klient podpisuje umowę, zapamiętywane są cechy biometryczne podpisu (np. szybkość, siła nacisku). Dzięki temu można jednoznacznie stwierdzić, czy podpis należy do osoby, która podpisała dokument. 

- Biometria to wygodny i coraz popularniejszy sposób na potwierdzenie tożsamości nowego klienta i zawieranie umów. W Santander Bank Polska, w listopadzie 2020 r, uruchomiliśmy możliwość otwierania konta na zdjęcie. Teraz wprowadzamy kolejną cyfrową ścieżkę podpisywania umowy o konto. Dzięki nowej usłudze kurierskiej zaoszczędzimy tony papieru, jednocześnie dbając o jak najlepsze doświadczenie nowych klientów – czas zawarcia umowy znacząco skróci się. - mówi Sara Woźniak z Santander Bank Polska.

To już kolejne ekologiczne rozwiązanie w ofercie Santander Bank Polska. W lutym 2020 roku bank wprowadził autoryzację smsKodem wybranych transakcji w oddziałach. Od tego czasu klienci skorzystali z tego rozwiązania prawie 2 miliony razy.

Przyszli klienci Santander Bank Polska mogą złożyć wniosek o konto szybko, bezpiecznie i  w pełni zdalnie. Mogą to zrobić poprzez zdjęcie dowodu i twarzy, wideo rozmowę z doradcą, przelew z konta w innym banku lub przez kuriera, który dostarcza dokumenty i potwierdza tożsamość. Aktualnie podpisanie umowy na tablecie biometrycznym dostępne jest w formie pilotażu na terenie Warszawy.

 

Na koniec ubiegłego roku Santander Bank Polska miał 4,8 mln klientów detalicznych, z czego 2,4 mln to klienci aktywni cyfrowo. W ubiegłym roku liczba klientów bankowości mobilnej wzrosła o prawie 18% i wyniosła 1,7 mln osób.  

 

 

***

Wyjaśnienia pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym objętych tym materiałem znajdują się na santander.pl/PAD. Konto to rachunek płatniczy, aplikacja Santander mobile to usługi bankowości elektronicznej.