wróć do listy informacji prasowych

Autoryzacja transakcji smsKodem w oddziałach Santander Bank Polska

Klienci Santander Bank Polska mogą już potwierdzać smsKodem transakcje w oddziałach. Ten nowy, wygodny sposób przyspieszy obsługę klientów i zmniejszy zużycie papieru. Bank, w ramach strategii odpowiedzialnej bankowości i  z poszanowaniem środowiska naturalnego, wprowadza rozwiązania, które odpowiadają oczekiwaniom klientów.

Klienci będą mogli autoryzować w oddziałach wybrane transakcje, bez składania podpisu na dokumencie. To rozwiązanie usprawni obsługę klientów banku.

-Dostosowujemy nasze produkty i usługi do zmieniających się oczekiwań klientów oraz współczesnego otoczenia. Działamy w ramach #ekoSantander, angażujemy się w proekologiczne rozwiązania, nie tylko na zewnątrz, ale także wewnątrz organizacji. Ograniczyliśmy już m.in. zużycie plastiku w placówkach, a smsKod jest kolejną inicjatywą, która zmniejsza negatywny wpływ na środowisko naturalne- komentuje Marcin Jaroch, dyrektor Biura Doskonalenia Regulacji w Santander Bank Polska.

Prosty i bezpieczny proces

Żeby zaakceptować transakcję za pomocą smsKodu, klient musi mieć przy sobie telefon komórkowy. Numer telefonu jest zapisany w systemie banku. Pracownik rejestruje dyspozycję klienta w systemie, po czym wysyła wiadomość z danymi transakcji oraz smsKodem. Klient sprawdza, czy dane transakcji z SMS są zgodne z jego dyspozycją. Jeśli tak –podaje smsKod i transakcja zostaje potwierdzona.

- Klienci będą mogli wybrać formę autoryzacji transakcji – czy chcą je zatwierdzić poprzez smsKod czy podpis. Natomiast zachęcamy ich do korzystania z rozwiązań cyfrowych, ponieważ zaoszczędzą czas oraz w prosty sposób razem zrobimy coś dobrego dla naszej planety- dodaje Marcin Jaroch.

Dodatkowo, jeśli klient ma adres e-mail zapisany w systemie banku, może otrzymać́ potwierdzenie wykonania transakcji elektronicznie.

Autoryzacja smsKodem jest usługą dla klientów indywidualnych. Dotyczy transakcji do kwoty 10 tys. zł, pojedynczej wpłaty własnej gotówki na rachunek, pojedynczej wypłaty gotówki z rachunku oraz przelewu w złotówkach – wewnętrznego i krajowego Elixir.

 

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku.

smsKod to powiadomienie sms, przelew to polecenie przelewu albo polecenie przelewu wewnętrznego.

Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu oraz regulamin promocji dostępne są na stronie santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora). Stan na 27.02.2020.