Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj

Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl

wróć do listy informacji prasowych

Santander Bank Polska Bankiem Przyjaznym

Santander Bank Polska zdobył I miejsce w corocznym rankingu tygodnika Newsweek Bank Przyjazny w kategorii bankowość tradycyjna oraz II pozycję w kategorii bankowość internetowa. Miesięcznik Forbes nagrodził bank II miejscem w rankingu na najbardziej przyjazny bank dla firm.

Santander Bank Polska zwyciężył w kluczowej kategorii corocznego rankingu Newsweeka Bank Przyjazny – bankowości tradycyjnej, a II miejsce zajął w kategorii bankowość internetowa.

- Wychodzimy z założenia, że doświadczenia klienta i zadowolenie z jakości obsługi przekładają się na zaufanie do banku i chęć polecania go. Satysfakcja jest dla nas elementem odpowiedzialnej bankowości, dlatego pracujemy intensywnie, aby być najlepszym bankiem dla klienta. Chcemy pozytywnie zaskakiwać swoich klientów i być bankiem pierwszego wyboru dla tych, którzy chcą bankować po swojemu – powiedział Michał Gajewski, CEO Santander Bank Polska.

W rankingu Newsweeka Bank Przyjazny audytorzy oceniali m.in. dostępność kanałów kontaktu, kompetencje i wiedzę doradców, sposób prezentacji oferty, zaangażowanie pracownika. Weryfikowano też zdolność do pozyskania i zatrzymania klienta, cechy placówki oraz przyjazność procesów. Badacze sprawdzali także jakość usług cyfrowych, gdyż z roku na rok mają one coraz większe znaczenie dla klientów. W tej kategorii sprawdzano m.in. łatwość zakupu i korzystania z usług bankowych oraz kanały komunikacji.

W rankingu Forbesa oceniano ofertę dla mikro- i małych form, a także jakość usług i świadczony serwis. Bank wysoko oceniono za profesjonalizm zdalnego kontaktu, infolinię, partnerskie podejście do klientów oraz – najwyżej - za wysokie kompetencje doradców w placówkach.

Santander Bank Polska opierając się na opiniach klientów, projektowaniu doświadczeń i przemodelowaniu roli oddziałów oraz upraszczaniu procesów, realizuje zmiany, które zwiększają satysfakcję i pozytywnie wpływają na skłonność do polecania banku innym. W procesie wykorzystuje nowoczesne metody projektowania usług i doświadczeń zorientowanych na klienta – service design thinking.

- W świecie zunifikowanych usług bankowych wyróżnikiem będzie jakość, relacja z klientem i jego poczucie bezpieczeństwa. Nasze społeczeństwo i klienci się zmieniają, tak samo, jak ich potrzeby i upodobania – banki muszą za tymi zmianami nadążać, a nawet je wyprzedzać, by być dla swoich klientów partnerem i  w czasach rosnącej konkurencji, otwartej bankowości, dotrzymać im kroku – mówi Michał Gajewski.

W efekcie Santander Bank Polska jest w procesie transformacji, obejmującej wiele obszarów działania – od modelu dystrybucji, po zmiany w usługach cyfrowych. Do wsparcia swoich procesów bank wykorzystuje roboty – np. w obszarach płatności czy reklamacji.

 

Ranking Newsweeka przygotowywany jest we współpracy z Kantar Polska w oparciu o metodę tajemniczego klienta. Testowane jest wiele usług, w tym otwarcie rachunku, kredyt hipoteczny, wizyty w placówkach, infolinia, a także bankowość mobilna i internetowa.

Ranking miesięcznika Forbes ocenia usługi bankowe dla firm z segmentu MSP. Badanie jakości obsługi przeprowadzane jest metodą mystery shopper także z instytutem badawczym Kantar Polska.