Witamy w Santander Bank Polska

7 września br., wraz z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego, dotychczasowy Bank Zachodni WBK S.A. zmienił nazwę na Santander Bank Polska S.A. Jednocześnie KRS zarejestrował adres siedziby w Warszawie. Pod nową marką bank będzie kontynuował dotychczasową strategię budowania najlepszego banku dla klientów , zachowując lokalny charakter oraz mocniej kojarząc się z nowoczesnością i innowacjami. Bank chce również z większą elastycznością dopasowywać się do dynamiki zmian rynkowych, jak też oczekiwań i potrzeb klientów.

Santander jest symbolem zaufania i wiarygodności od ponad 160 lat. Dziś nasza marka jest znana milionom osób w Europie i obu Amerykach. Ucieleśnia ona wartości „Przyjazny, Rzetelny, dla Ciebie”, które leżą u podstaw wszystkich podejmowanych przez nas działań. Polska stanowi jeden z naszych głównych rynków i jest krajem niezwykle utalentowanych ludzi o ogromnym potencjale. Jesteśmy bardzo dumni, że z naszych rozwiązań korzysta tu aż 6,5 milionów klientów. Decyzja o wprowadzeniu marki Santander do Polski dowodzi, jak ważna dla Grupy jest działalność w tym kraju, i jest wyrazem naszego zaangażowania w pomoc polskim klientom w codziennych sukcesach – mówi Ana Botín, Przewodnicząca Grupy Santander.

Nowe logo oraz identyfikację wizualną Santander Bank Polska można zobaczyć na stronie internetowej santander.pl. W weekend bank zmienił też oznakowanie  oddziałów i placówek partnerskich. Nowy wygląd i nazwy mają bankowość internetowa oraz mobilna: Santander internet oraz Santander mobile. Wraz z oficjalnym startem rebrandingu ruszyła kampania wizerunkowa w mediach tradycyjnych i internetowych.

Santander Bank Polska będzie kontynuować dobre tradycje dotychczasowej marki. – Jesteśmy dumni ze wszystkich sukcesów, które wypracowaliśmy jako Bank Zachodni WBK, a teraz - poprzez nowy wizerunek - wzmocnimy pozycję konkurencyjną. Marka Santander komunikuje wartości, takie jak tradycja i stabilność, ale też świetnie koresponduje z cyfrową rzeczywistością, w której wszyscy żyjemy. Jestem przekonany, że łącząc te dwa aspekty, jesteśmy bankiem jakiego chcą klienci – mówi Gerry Byrne, Przewodniczący Rady Nadzorczej Santander Bank Polska.

Osobiście zależało mi, aby na polskim rynku nasza marka i nazwa dużo bardziej wiernie, w pełnym zakresie
i zgodnie z faktem odzwierciedlała osiągnięcia transformacji cyfrowej. Nasza oferta jest w absolutnej czołówce najbardziej innowacyjnych na polskim rynku i chcemy ten potencjał wykorzystać. Będziemy przyciągać nowych klientów i wzmacniać relacje z dotychczasowymi, zapewniając im satysfakcję i budując lojalność
– mówi
Michał Gajewski, Prezes Zarządu Santander Bank Polska.

Zmiana marki  jest naturalnym etapem rozwoju tej organizacji. Bank już od 2011 r. jest częścią Grupy Santander, jednej z największych na świecie oraz największej grupy finansowej  w strefie euro pod względem kapitalizacji rynkowej. Od 2013 r. bank konsekwentnie pracował nad rozpoznawalnością marki Santander w Polsce. W efekcie spora część klientów, szczególnie biznesowych czy z segmentu private banking, już od dłuższego korzysta z możliwości stwarzanych we współpracy z Grupą.

Teraz dla klientów Santander Bank Polska siła i wsparcie nowej marki będą szczególnie odczuwalne w obszarze digitalizacji i transformacji cyfrowej. Ostatnio, w ramach projektów Grupy, bank wdrożył szybkie przelewy międzynarodowe oparte o technologię blockchain - Santander One Pay FX. Ponadto jako jeden z pierwszych banków w Polsce wprowadził do oferty  Apple Pay i Garmin Pay. W ten sposób  umocnił swoją pozycję najlepszego banku płatności, w którym dla klientów dostępne są wszystkie obecne na rynku metody nowoczesnych mobilnych płatności zbliżeniowych. Bank będzie też zabiegał o dalszą sympatię i lojalność klientów, realizując pod nową marką nowe projekty wizerunkowe i społeczne, m.in.  sponsoring Ligi Mistrzów UEFA.

Od 7 września 2018 r. nowe nazwy mają też spółki zależne z Grupy Kapitałowej banku: Santander Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A., Santander Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., Santander AVIVA Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A., Santander Factoring Sp. z o.o. i Santander Leasing S.A.

Zmiana nazwy i logo oraz siedziby nie wymagają od klientów podejmowania dodatkowych działań. Wszystkie umowy pozostały w mocy, bez konieczności podpisywania dodatkowych aneksów. Nie zmieniły się również numery rachunków bankowych, terminy ważności kart oraz numery PIN.