Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj

Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl

wróć do listy informacji prasowych

Polacy wolą płacić kartą. Sklepy muszą POStawić na terminale

Ponad połowa Polaków preferuje na co dzień płatności kartą, a zaledwie 7% zawsze nosi przy sobie gotówkę – wynika z raportu eService „Postawy Polaków wobec form płatności”. Co ważne, pytani wskazali, że główną przeszkodą dla płacenia kartą jest brak terminali płatniczych w niektórych sklepach (33% wskazań). Eksperci Banku Zachodniego WBK wskazują, że przedsiębiorcy, którzy jeszcze nie posiadają terminala POS, umożliwiającego płatności kartą, powinni jak najszybciej to zmienić. Zwłaszcza, że do końca roku mogą skorzystać z promocji „Jesień z terminalami POS”.

Jak pokazuje badanie eService już teraz karta płatnicza to najpopularniejsza metoda płatności, preferowana przez 56% Polaków. Zdaniem połowy z nich (51%) to wygodniejszy sposób płacenia za codzienne zakupy, 17% docenia szybkość transakcji, a 8% nie lubi nosić przy sobie większej kwoty pieniędzy. Dlatego już teraz w portfelach Polaków znajduje się prawie 38 mln kart, z czego 78% z nich posiada opcję płatności zbliżeniowych. Jak podaje Krajowa Izba Rozliczeniowa, roczna wartość transakcji bezgotówkowych w Polsce wynosi około 4,5 bln złotych.

Większe zakupy tylko z kartą

Tylko 7% Polaków twierdzi, że zawsze ma przy sobie gotówkę. Co więcej, im wyższa kwota do zapłacenia, tym chętniej wybieramy opcje bezgotówkowe. Za zakupy warte 1000 zł aż 58% osób woli zapłacić kartą, a jedynie 10% gotówką. W związku z tym, że Polacy coraz rzadziej noszą przy sobie pieniądze, posiadanie terminala staje się dla przedsiębiorców, prowadzących sklepy czy punkty usługowe, koniecznością. W przeciwnym razie stracą klientów, którzy zamiast tracić czas na poszukiwanie najbliższego bankomatu, zrezygnują z zakupu lub pójdą do konkurencji.

- Klienci naszego banku, którzy zdecydowali się na instalację terminali płatniczych twierdzą, że przychody w ich firmach znacznie się zwiększyły. To dla nas największe potwierdzenie, że taka inwestycja się po prostu opłaca. Oferowanie płatności bezgotówkowych jest również źródłem przewagi konkurencyjnej – mówi Wiesław Macherzyński, Dyrektor Biura Rozwoju Relacji z  Klientami MŚP w Banku Zachodnim WBK.

Jesień z terminalami POS

Posiadanie terminala płatniczego, a zwłaszcza opcja płatności zbliżeniowych, pozwala częściowo zautomatyzować i przyspieszyć proces obsługi klienta. Pracownicy nie muszą nieustannie przeliczać gotówki i skupiać się na wydawaniu reszty. - Jak podaje NBP na koniec II kwartału 2017 roku w Polsce działało 585 tys. terminali POS. Przewidujemy, że w ciągu najbliższych 3 lat ta liczba wzrośnie dwukrotnie. Przede wszystkim zyskają na tym klienci, którzy nie będą musieli martwić się o posiadanie gotówki, a ich obsługa staje się szybsza. Co więcej, posiadanie terminala zwiększa bezpieczeństwo transakcji, zmniejsza koszty zarządzania gotówką oraz daje możliwości dbania o komfort klientów, np. dzięki usłudze Cashback, czyli wypłacie gotówki w sklepie. Sklepy mogą też liczyć na dodatkowe korzyści, m.in. prowadząc sprzedaż doładowań telefonów komórkowych – podkreśla Wiesław Macherzyński.

Dla przedsiębiorców, którzy nie posiadają terminala POS, Bank Zachodni WBK przygotował promocję, która obowiązuje tylko do końca 2017 roku. „Jesień z terminalami POS” to wspólna oferta Banku Zachodniego WBK oraz Elavon Financial Services, dzięki której klient w jednym z wariantów promocji może być zwolniony przez 6 miesięcy z opłaty za dzierżawę terminala przy zawarciu umowy na minimum 24 miesiące. Warunkiem udziału w promocji jest posiadanie rachunku w Banku Zachodnim WBK, podpisanie umowy o akceptację kart płatniczych oraz wskazanie w niej założonego czy posiadanego przez klienta konta. Szczegóły promocji dostępne są na stronie: https://www.bzwbk.pl/ms/konto-firmowe-godne-polecenia-pos/start.html

 

Organizatorami promocji „Jesień z terminalami POS” są Bank Zachodni WBK S.A. oraz Elavon Financial Services Designated Activity Company. Regulamin promocji jest dostępny na stronie www.bzwbk.pl. Szczegóły oferty, informacje o opłatach prowizjach, oprocentowaniu dostępne są w placówkach Banku Zachodniego WBK S.A., na www.bzwbk.pl oraz pod numerem telefonu 1 9999 – opłata zgodna z taryfą danego operatora. Stan na 7.12.2017 roku.