Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj

Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl

wróć do listy informacji prasowych

Bank Zachodni WBK wspiera młodych kierowców

5 tysięcy stołecznych kursantów skorzystało ze wspólnej akcji edukacyjnej Banku Zachodniego WBK oraz Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Warszawie, której celem jest promowanie odpowiedzialnego zachowania na drodze oraz kulturalnej jazdy wśród przystępujących do egzaminów na prawo jazdy. To już kolejna inicjatywa, którą bank przeprowadził w ramach Jak Jeździsz, projektu z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Podczas trwającej trzy miesiące akcji Bank, we współpracy z ekspertami z WORD Warszawa, przygotował szereg działań edukacyjnych w trzech warszawskich miejscach egzaminowania kierowców: przy ul. Odlewniczej i Radarowej oraz na Bemowie.

- Od dwóch lat z powodzeniem realizujemy projekt Jak Jeździsz, w który zaangażowało się już ponad 80 tysięcy fanów w mediach społecznościowych. Naszą ambicją jest przeniesienie pozytywnych przykładów i wyników osiągniętych w świecie wirtualnym do świata realnego. Zależy nam, aby zwracać uwagę na edukację młodych kierowców również na poziomie lokalnej społeczności. Dlatego nawiązanie współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Warszawie było dla nas naturalne. Dzięki pozytywnemu odbiorowi naszej wspólnej akcji nie wykluczamy jej rozszerzenia na kolejne ośrodki, w innych miastach Polski – powiedziała Katarzyna Meissner, dyrektor Biura Sponsoringu i Projektów Relacyjnych w Banku Zachodnim WBK.

W ramach inicjatywy, aż 5 tysięcy warszawskich kursantów otrzymało edukacyjny poradnik ABC Kierowcy. Jest to kompendium wiedzy z zakresu rejestracji pierwszego samochodu, zakupu obowiązkowego i dodatkowego ubezpieczenia, techniki jazdy, a także udzielania pierwszej pomocy osobom poszkodowanym w wypadku. We wszystkich wymienionych ośrodkach emitowane były również specjalne animacje o bezpieczeństwie na drodze, które uzupełniała komunikacja na plakatach. Dodatkowo, w głównej placówce przy ul. Odlewniczej kursanci mieli możliwość wzięcia udziału w specjalnie przygotowanym konkursie. Dzięki interaktywnej aplikacji zamieszczonej na ekranie dotykowym, każdy mógł sprawdzić podstawową wiedzę z zakresu ruchu drogowego przed egzaminem. Najlepsi otrzymali nagrody, czyli akcesoria samochodowe. Celem konkursu było też odkrycie w jaki sposób przyszli kierowcy widzą kulturalną i odpowiedzialną jazdę na drodze.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy. Naturalną rzeczą jest, że instruktorzy szkolą swoich kursantów, by nauczyć ich samodzielnej, bezpiecznej jazdy, podejmowania trafnych decyzji i unikania zagrożeń. Wszelkie dodatkowe działania edukacyjne kierowane do kierowców bez wątpienia wpłyną na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Prawie 4 tysiące osób miesięcznie w naszym województwie zdobywa uprawnienia do kierowania pojazdami. Ważne, żeby egzamin na prawo jazdy nie był końcowym elementem procesu doskonalenia kierowców – powiedział Dariusz Marek Szczygielski, Dyrektor WORD w Warszawie.