Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj

Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl

wróć do listy informacji prasowych

100 bankomatów dla osób z dysfunkcją wzroku w Banku Zachodnim WBK

W sierpniu br. Bank Zachodni WBK udostępnił setny bankomat przystosowany do obsługi przez osoby niedowidzące i niewidome.

Bank Zachodni WBK jest pierwszą instytucją finansową w Polsce, która rozpoczęła dostosowywanie swoich bankomatów tak, aby osoby z dysfunkcją wzroku mogły z nich samodzielnie korzystać. Bankomaty zostały wyposażone w gniazdo słuchawkowe, przez które na słuchawki podawane są komunikaty głosowe przeprowadzające użytkownika przez proces wypłaty gotówki, czy zmiany kodu PIN. Rozwiązanie to zapewnia osobie z dysfunkcją wzroku komfort i bezpieczeństwo.

Dążenie do zapewnienia pełnej dostępności usług bankowych osobom z niepełnosprawnością jest jednym z elementów odpowiedzialności i dbałości o klienta w Banku Zachodnim WBK. To również założenie prowadzonego w banku od ponad roku Programu „Obsługa bez barier”.

„Obsługa bez barier” to kompleksowe rozwiązania wychodzące naprzeciw osobom z niepełnosprawnością. W efekcie konsultacji Banku Zachodniego WBK ze środowiskiem osób z niepełnosprawnością oraz współpracy ze stowarzyszeniami i fundacjami działającymi na ich rzecz, klienci banku mogą już korzystać z:

  • kilkudziesięciu oddziałów bez barier na terenie całej Polski w pełni dostępnych architektonicznie i oferujących profesjonalną obsługę klientów z różnymi rodzajami niepełnosprawności
  • 100 bankomatów dostępnych dla osób niewidzących oraz słabowidzących w 53 miastach Polski
  • usług bankowości elektronicznej BZWBK24internet, które uzyskały certyfikat potwierdzający dostępność dla klientów z dysfunkcją narządu wzroku

Dostosowanie placówek potwierdza uzyskany przez nie Certyfikat Dostępności. Oddziały tak oznaczone wyposażone są w specjalne stanowisko Pierwszeństwo obsługi. Uprawnia ono klienta z niepełnosprawnością do obsługi poza kolejnością. Dodatkowo w przypadku, kiedy sytuacja klienta z niepełnosprawnością uniemożliwia wizytę w oddziale, możliwa jest wizyta doradcy w domu klienta. Wystarczy zadzwonić bezpośrednio do placówki i umówić się na dogodny termin.

Więcej informacji, wraz z listą bankomatów oraz certyfikowanych placówek znajduje się na stronie www.przyjaznybank.bzwbk.pl