Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj

Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl

wróć do listy informacji prasowych

Bank Zachodni WBK wybrany Marką Godną Zaufania

Ponad 18 tys. klientów z 12 krajów Europy wybrało marki najbardziej godne zaufania według czytelników Reader’s Digest. W Polsce Kryształowe Godło i Kryształową Statuetkę w kategorii Bank otrzymał Bank Zachodni WBK.

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie na zlecenie wydawnictwa Reader’s Digest. Klienci w każdej z kategorii mogli wskazać tylko jedną markę, którą darzą zaufaniem, polecają i  z której sami korzystają. Kryształowe Godło i Kryształowa Statuetka to nagroda w kategorii jakościowej; oceniane były atrybuty jakościowe wybranych wcześniej marek pogrupowane w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, silny wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność. Każde kryterium oceniane było w pięciostopniowej skali. O nagrodzie decyduje najwyższa liczba zdobytych punktów w poszczególnych kryteriach plus ich suma ogólna. Tegorocznych zwycięzców wyłoniono spośród prawie 80 tys. marek zgłoszonych przez klientów w 12 krajach Europy.

- Nagroda w konkursie Marka Godna Zaufania jest dla nas tym cenniejsza, że została przyznana dzięki głosom otrzymanym od naszych klientów. W Polsce najwięcej osób wybiera usługi polecane przez najbliższą rodzinę lub przyjaciół. Cieszy nas fakt, że nasi klienci są jednocześnie ambasadorami naszej marki. Zaufanie budowane dzięki wysokiej jakości oferowanych produktów i usług ma fundamentalne znaczenie dla budowy najlepszego banku w Polsce – mówi Artur Sikora, dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu.

Badanie Marka Godna Zaufania (European Trusted Brands) organizowane jest od 2001 r. Statuetki (złote – ilościowe i kryształowe – jakościowe) przyznawane są w 36 kategoriach. W Polsce badanie zostało przeprowadzone za pomocą ankiety online. Po otrzymaniu emailowego zaproszenia do udziału w sondażu, klienci otrzymali kwestionariusz do wypełnienia. W podsumowaniu badania eksperci zwrócili uwagę na fakt, że dla Polaków, na tle innych krajów Europy, bardziej niż niska cena, liczy się jakość i wiarygodność marki jako czynniki zaufania do marki.

Więcej informacji:

Artur Sikora
dyrektor Departamentu Public Relations
tel.: 22 586 8005;
e-mail: rzecznik.prasowy@bzwbk.pl

Radosław Różycki
Biuro Prasowe Banku Zachodniego WBK
tel.: (+48) 22 586 8002
e-mail: radoslaw.rozycki@bzwbk.pl