Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj

Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl

wróć do listy informacji prasowych

BZ WBK zaprasza eksporterów żywności na wirtualną misję do Chile

6 listopada 2015 r. polscy eksporterzy z branży spożywczej będą mieli unikalną możliwość wzięcia udziału w wirtualnej misji gospodarczej do Chile. Wideokonferencję pomiędzy Warszawą, Poznaniem i Wrocławiem a Santiago de Chile organizują wspólnie Bank Zachodni WBK oraz Banco Santander Chile. Rejestracja na wydarzenie trwa do 5 listopada do godz.16.00. Wystarczy wysłać zgłoszenie na adres finansowanie.handlu@bzwbk.pl z tytułem maila „Misja Chile”. Wydarzenie objęła patronatem Ambasada RP w Chile.
Podczas sesji networkingowej polscy przedsiębiorcy będą mogli nawiązać kontakty z chilijskimi partnerami biznesowymi zainteresowanymi potencjałem polskiej branży spożywczej oraz współpracą handlową w zakresie eksportu. W misji wezmą też udział eksperci zaproszeni przez BZ WBK oraz Banco Santander Chile. Opowiedzą oni o regulacjach związanych z obrotem produktami spożywczymi na rynku chilijskim oraz ich spedycją. – Branża spożywcza jest tą, która może z powodzeniem szukać swoich szans nawet na najdalszych rynkach. Pokazała to bardzo wyraźnie nasza czerwcowa, również wirtualna, misja do Chin, w której uczestniczyło ponad 30 polskich firm. Spotkanie było udane i co najważniejsze dla wielu uczestników bardzo owocne. Ekspansja poza Europę nie jest łatwa, takie misje bardzo ją ułatwiają, tym bardziej, że stawiamy na praktyczne elementy tych konferencji a firmy mogą nawiązać tam realne relacje biznesowe – podkreśla Robert Antczak, dyrektor Sprzedaży Produktów Bankowości Korporacyjnej Banku Zachodniego WBK.
Chile to wyjątkowy kraj na mapie handlu międzynarodowego. Ten wielki producent i eksporter żywności na razie jest bliżej znany głównie polskim importerom, którzy sprowadzają z tego kraju m.in. wino, filety rybne, orzechy, owoce zarówno suszone jak i świeże. Poza żywnością, w wymianie handlowej z Chile ważną pozycję w naszym imporcie zajmuje również miedź. W stronę najwęższego kraju Ameryki Południowej coraz śmielej spoglądają jednak również polscy eksporterzy. Na razie polska branża spożywcza obecna jest w Chile głównie pod postacią gotowych artykułów spożywczych, jak np. wódka, soki czy słodycze. W eksporcie do Chile na ten moment dominują urządzenia mechaniczne i elektryczne, w tym do rejestracji i odbioru dźwięku, tworzywa sztuczne i wyroby, pojazdy, statki powietrzne, jednostki pływające i współdziałające urządzenia oraz produkty przemysłu chemicznego i przemysłów pokrewnych.
Ameryka Łacińska to wciąż terra incognita dla wielu polskich branż, a całkowity eksport do tego regionu sięga zaledwie nieco ponad 4% w całości polskiego wywozu. Biznes na tym kontynencie, choć odległym geograficznie, wcale nie musi być trudny, czego doskonałym przykładem jest właśnie Chile – podkreślają eksperci BZ WBK. – O państwie tym mówi się czasem „Niemcy Ameryki Południowej”. Otwartość, przejrzystość i stabilność gospodarki to najczęściej wymieniane atuty tego kraju. Chile prowadzi aktywną politykę bilateralnych, regionalnych i multiregionalnych umów handlowych (ponad 20 umów z 60 krajami i kolejne w negocjacjach). Z UE ma podpisaną Umowę o wolnym handlu a ponad 96% towarów w wymianie handlowej objętych jest zerową stawką celną – wylicza Olga Pietkiewicz, szefowa International Desk Banku Zachodniego WBK. Na dobrą atmosferę dla wymiany międzynarodowej i inwestycji zagranicznych wpływają też przejrzystość i stabilność prawna i biznesowa, jak również niskie obciążenia inne niż cła. Z tych powodów Chile uznawane jest za jeden z najlepszych kierunków dla firm, które chcą postawić pierwsze kroki w Ameryce Łacińskiej.

Departament Public Relations
ul. Grzybowska 5a, 00-132 Warszawa
tel. (+48) 22 586 80 02
e-mail:biuro.prasowe@bzwbk.pl