Infografika: Klienci Digital – Bankowość Mobilna i Internetowa w Banku Zachodnim WBK

Wśród klientów kontaktujących się z bankiem zdalnie największą popularnością spośród wszystkich dostępnych kanałów cieszy się bankowość internetowa. Korzysta z niej 61 proc. osób.
Stale i dynamicznie rośnie jednak zainteresowanie bankowością mobilną. Do obsługi swoich kont już blisko 34 proc. klientów korzysta z obu kanałów. Klientów korzystających z samej bankowości mobilnej jest już 4 proc.

Co ciekawe, w grupie cyfrowych klientów banku większy jest udział kobiet niż mężczyzn  - 52 proc. w porównaniu z 48 proc. Kobiety nieco częściej korzystają z internetowego serwisu transakcyjnego i wersji light na komórki. Z kolei mężczyźni preferują aplikację bankowości mobilnej.

Najliczniejszą grupą wiekową wśród klientów preferujących kanały zdalne w kontakcie z bankiem są osoby w wieku od 27 do 35 lat. Co bardzo ciekawe, liczba klientów w wieku powyżej 50 lat, którzy korzystają z BZWBK24 Internet jest porównywalna z liczą klientów w wieku między 18 a 26 lat.  

Aż 24 proc. stanowią mieszkańcy Warszawy, Poznania, Wrocławia (w każdym z miast 6 proc. udziału wszystkich klientów), następnie Krakowa, Gdańska i Łodzi (po 2 proc.).
 

Załączniki