Firmowe Ewolucje: ubrania skrojone na miarę sprzedają się online

Rynek odzieżowy w Polsce podbijają sklepy internetowe. Z danych firmy Gemius wynika, że aż 54 proc. polskich internautów kupuje w e-sklepach, natomiast najczęściej wybieraną przez nich kategorią produktów jest odzież, akcesoria i dodatki. Po nie sięga aż 73 proc. konsumentów[1]. To szansa dla takich firm jak BiuBiu, która zajmuje się szyciem odzieży dla kobiet z większym biustem i jej sprzedażą online. Firma będzie bohaterem kolejnego odcinka programu „Firmowe Ewolucje”.
Z raportów Ministerstwa Gospodarki wynika, że polski rynek odzieżowy plasuje się niezwykle wysoko w europejskich rankingach: 8. miejsce w obrotach, 6. miejsce w nakładach inwestycyjnych, 3. miejsce w zatrudnieniu i 2. miejsce w liczbie firm. Czym wyróżnia się polska odzież? Jakością, która jest doceniana w krajach takich jak Niemcy czy Ukraina, ale również cenami. Co istotne, coraz więcej ubrań kupowanych jest w sklepach internetowych – klienci stawiają na wygodę, wolą zamówić produkt do domu i na spokojnie przymierzyć, zamiast czekać w kolejce do przymierzalni. I to właśnie szansa dla małych firm, takich jak BiuBiu, które sprzedają swoje produkty online.    
BiuBiu to mała firma zajmująca się produkcją i sprzedażą internetową ubrań szytych z myślą o kobietach z dużym biustem. To pierwsze w Polsce przedsiębiorstwo oferujące taki typ odzieży, stąd zainteresowanie firmą jest spore. Zwłaszcza, że kobiety pokochały ubrania marki. Jednak firma BiuBiu ma ambicję, by jeszcze szybciej się rozwijać. Zwłaszcza, że od dłuższego czasu zmaga się m.in. z problemem znalezienia rzetelnych podwykonawców. Właścicielce zależy również na lepszym przygotowaniu merytorycznym w zakresie wiedzy finansowej oraz zarządzania firmą. Myśli również o sprzedaży produktów BiuBiu na rynku niemieckim oraz brytyjskim. W osiągnięciu tych celów pomoże zespół doświadczonych ekspertów „Firmowych Ewolucji”: Cezary Szymanek, redaktor naczelny Bloomberg Businessweek Polska i Magazynu Sukces, Katarzyna Twarowska, trener biznesu i prezes ProfiLab oraz Wojciech Dembiński, dyrektor programu strategicznego Santander Advance w Banku Zachodnim WBK. Prowadzącym program jest Arkadiusz Mierzwa, dziennikarz ekonomiczny, doradca i trener biznesu.
Kolejny odcinek, kolejne emocje
Odcinek „Firmowych Ewolucji” z udziałem firmy BiuBiu zostanie wyemitowany na antenie TVP1 już we wtorek, 11 października, o godz. 22.55. Będzie to 5 odcinek telewizyjnego show, który w sumie składa się z 10 epizodów. Bohaterami kolejnych odcinków będą przedsiębiorcy zajmujący się m.in. produkcją rolną, usługami szkoleniowymi dla biznesu, edukacją przedszkolną czy wytwórstwem przyborów laboratoryjnych.
W ostatnim finałowym odcinku eksperci wyłonią firmę, która w najefektywniejszy sposób wprowadziła zaproponowane przez nich zmiany. Zwycięzca otrzyma nagrodę finansową w wysokości 100 tys. zł. Mecenasem projektu i fundatorem nagrody jest Bank Zachodni WBK.

Przedsiębiorcy zainteresowani wsparciem różnych aspektów swojej działalności, oprócz śledzenia losów bohaterów programu, powinni zajrzeć na stronę: https://firmoweewolucje.bzwbk.pl/program. To tam na bieżąco uzupełniane są informacje dotyczące najlepszych rozwiązań zwalczających powtarzające się trudności z prowadzeniem małego i średniego biznesu.
 
[1] https://www.gemius.pl/files/reports/E-commerce-w-Polsce-2015.pdf