Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj

Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl

wróć do listy informacji prasowych

Nikt wcześniej nie pobił takiego rekordu – niekonwencjonalna promocja przelewów BLIK w Banku Zachodnim WBK

Bank Zachodni WBK jest jednym z liderów bankowości mobilnej w Polsce. Aby promować nowoczesne rozwiązania i możliwości oferowane przez bank, zorganizowano akcję, podczas której pracownicy pobili rekord Polski wykonując największą liczbę przelewów na numer telefonu w tym samym momencie.

28 września 2016 r. pracownicy spotkali się w południe na placu przed centralą banku w Poznaniu. Każdy z nich na znak sędziego wykonał przelew na telefon BLIK w aplikacji BZWBK24 mobile. Następnie policzono telefony, na których wyświetlony był prawidłowy ekran potwierdzenia transakcji. Aby ustanowić rekord potrzebnych było 100 osób – czyli sto wykonanych przelewów. Zainteresowanych było jednak znacznie więcej niż zakładano. Dzięki zaangażowaniu pracowników banku rekord Polski został ustanowiony z wynikiem 192 jednocześnie wykonanych przelewów, o czym świadczy wpis w Księdze Rekordów.

- Popularność systemu płatności mobilnych BLIK stale rośnie. Jednak wciąż wielu klientów nie zdaje sobie sprawy z istnienia takiego przełomowego rozwiązania w bankowości mobilnej. Naszą akcją chcieliśmy zwrócić uwagę osób, które jeszcze z niego nie korzystały.– mówi Tomasz Niewiedział, dyrektor Obszaru Bankowości Multikanałowej Banku Zachodniego WBK – Wykonanie przelewu na numer telefonu to ogromne ułatwienie dla każdego. Nie trzeba bowiem znać numeru rachunku odbiorcy, wystarczy, że wpiszemy numer telefonu, który jest zarejestrowany w bazie BLIK – dodaje.

System płatności mobilnych BLIK umożliwia użytkownikom smartfonów płacenie w sieci tysięcy sklepów i punktów usługowych, wypłacanie gotówki w bankomatach bez użycia karty, a także realizację płatności w Internecie oraz międzybankowych natychmiastowych przelewów na numer telefonu.

Polski system płatności mobilnych BLIK rozwija się dynamicznie, zarówno pod kątem sieci akceptacji, jak i samych funkcjonalności systemu. Stale rośnie liczba sklepów tradycyjnych i internetowych, restauracji, kawiarni i punktów usługowych. Zwiększa się również sieć bankomatów, w których można wypłacać gotówkę. Podstawowym mechanizmem identyfikacyjnym w systemie płatności mobilnych BLIK są jednorazowe kody, ważne przez 2 minuty.

Użytkownicy BLIKA mogą również korzystać z międzybankowych natychmiastowych przelewów na numer telefonu. Jest to możliwe dzięki zarejestrowaniu numeru telefonu w bazie powiązań BLIK. Numer telefon zostaje przypisany do numeru rachunku, a pieniądze wysłane za pomocą tej funkcji natychmiast trafiają na konto odbiorcy.

Aby korzystać z systemu BLIK na swoim smartfonie, należy być Klientem bankowości mobilnej jednego z banków uczestniczących w systemie. Bank Zachodni WBK udostępnił przelew na telefon na początku 2016 roku.

Jak wynika z danych Polskiego Standardu Płatności do tej pory f BLIKa aktywowało blisko 2,5 mln osób. Miesięcznie za pośrednictwem BLIKa dokonywanych jest 800 tysięcy transakcji. Najczęściej są to płatności w Internecie i wypłaty z bankomatów. Blisko 120 tysięcy to płatności w terminalach, pozostałe to przelewy na numer telefonu.