Nikt wcześniej nie pobił takiego rekordu – niekonwencjonalna promocja przelewów BLIK w Banku Zachodnim WBK

Bank Zachodni WBK jest jednym z liderów bankowości mobilnej w Polsce. Aby promować nowoczesne rozwiązania i możliwości oferowane przez bank, zorganizowano akcję, podczas której pracownicy pobili rekord Polski wykonując największą liczbę przelewów na numer telefonu w tym samym momencie.

28 września 2016 r. pracownicy spotkali się w południe na placu przed centralą banku w Poznaniu. Każdy z nich na znak sędziego wykonał przelew na telefon BLIK w aplikacji BZWBK24 mobile. Następnie policzono telefony, na których wyświetlony był prawidłowy ekran potwierdzenia transakcji. Aby ustanowić rekord potrzebnych było 100 osób – czyli sto wykonanych przelewów. Zainteresowanych było jednak znacznie więcej niż zakładano. Dzięki zaangażowaniu pracowników banku rekord Polski został ustanowiony z wynikiem 192 jednocześnie wykonanych przelewów, o czym świadczy wpis w Księdze Rekordów.

- Popularność systemu płatności mobilnych BLIK stale rośnie. Jednak wciąż wielu klientów nie zdaje sobie sprawy z istnienia takiego przełomowego rozwiązania w bankowości mobilnej. Naszą akcją chcieliśmy zwrócić uwagę osób, które jeszcze z niego nie korzystały.– mówi Tomasz Niewiedział, dyrektor Obszaru Bankowości Multikanałowej Banku Zachodniego WBK – Wykonanie przelewu na numer telefonu to ogromne ułatwienie dla każdego. Nie trzeba bowiem znać numeru rachunku odbiorcy, wystarczy, że wpiszemy numer telefonu, który jest zarejestrowany w bazie BLIK – dodaje.

System płatności mobilnych BLIK umożliwia użytkownikom smartfonów płacenie w sieci tysięcy sklepów i punktów usługowych, wypłacanie gotówki w bankomatach bez użycia karty, a także realizację płatności w Internecie oraz międzybankowych natychmiastowych przelewów na numer telefonu.

Polski system płatności mobilnych BLIK rozwija się dynamicznie, zarówno pod kątem sieci akceptacji, jak i samych funkcjonalności systemu. Stale rośnie liczba sklepów tradycyjnych i internetowych, restauracji, kawiarni i punktów usługowych. Zwiększa się również sieć bankomatów, w których można wypłacać gotówkę. Podstawowym mechanizmem identyfikacyjnym w systemie płatności mobilnych BLIK są jednorazowe kody, ważne przez 2 minuty.

Użytkownicy BLIKA mogą również korzystać z międzybankowych natychmiastowych przelewów na numer telefonu. Jest to możliwe dzięki zarejestrowaniu numeru telefonu w bazie powiązań BLIK. Numer telefon zostaje przypisany do numeru rachunku, a pieniądze wysłane za pomocą tej funkcji natychmiast trafiają na konto odbiorcy.

Aby korzystać z systemu BLIK na swoim smartfonie, należy być Klientem bankowości mobilnej jednego z banków uczestniczących w systemie. Bank Zachodni WBK udostępnił przelew na telefon na początku 2016 roku.

Jak wynika z danych Polskiego Standardu Płatności do tej pory f BLIKa aktywowało blisko 2,5 mln osób. Miesięcznie za pośrednictwem BLIKa dokonywanych jest 800 tysięcy transakcji. Najczęściej są to płatności w Internecie i wypłaty z bankomatów. Blisko 120 tysięcy to płatności w terminalach, pozostałe to przelewy na numer telefonu.