Udekorować laboratorium, czyli jak sprzedawać sprzęt laboratoryjny

Z danych Laboratoria.net wynika, że w Polsce funkcjonuje około 1 135 laboratoriów, z czego aż 122 znajdują się na terenie województwa śląskiego[1], gdzie działa firma Megan. Zajmuje się ona dostarczaniem specjalistycznego sprzętu laboratoryjnego zarówno uczelniom wyższym, klientom indywidualnym, jak i firmom handlowym. Przedsiębiorstwo będzie bohaterem kolejnego odcinka telewizyjnego programu „Firmowe Ewolucje”.

Firmy zajmujące się sprzedażą sprzętu laboratoryjnego znajdują się w specyficznej sytuacji – potrzeby ich klientów są bardzo precyzyjne i wyzwaniem jest umiejętne sprostanie tym wymaganiom. Dostarczaniem wyposażenia laboratoriów w Polsce zajmuje się zaledwie kilka dużych firm. Oferują oni szeroki asortyment i dysponują środkami, które pozwalają im prowadzić skuteczne działania marketingowe i promocyjne. W tym otoczeniu mniejsze podmioty, takie jak Megan, są w trudniejszej sytuacji, ale nie oznacza to, że nie mają swoich odbiorców.

Firma Megan prowadzi samodzielną działalność od 2008 roku. Od tego momentu zajmuje się kompleksowym zaopatrywaniem hurtowni i laboratoriów w podstawowe wyposażenie. Główną osią prowadzonego biznesu jest handel prowadzony z odbiorcami indywidualnymi oraz na stałe z kilkudziesięcioma firmami handlowymi z całego kraju. Firma utrzymuje również stałe relacje z uczelniami wyższymi prowadzącymi badania oraz instytutami badawczymi po to, aby z dużym wyprzedzeniem uzyskać wiedzę o mogących pojawić się zamówieniach. Pomimo całkiem pokaźnego grona odbiorców, firma zmaga się z kilkom trudnościami, zwłaszcza wewnętrznymi. Przedsiębiorstwu Megan brakuje wyraźnej kultury organizacyjnej czy sprawnego systemu wynagradzania sprzedawców. Dodatkowo, firmie przyda się uporządkowanie komunikatów na stronie internetowej. W pokonaniu tych trudności pomoże firmie Megan zespół doświadczonych ekspertów „Firmowych Ewolucji”: Cezary Szymanek, redaktor naczelny Bloomberg Businessweek Polska i Magazynu Sukces, Katarzyna Twarowska, współzałożycielka i prezes kobiecej organizacji SHEConnect oraz Wojciech Dembiński, dyrektor programu strategicznego Santander Advance w Banku Zachodnim WBK. Prowadzącym program jest Arkadiusz Mierzwa, dziennikarz ekonomiczny, doradca i trener biznesu.

Kolejny odcinek, kolejne emocje

Odcinek „Firmowych Ewolucji” z udziałem firmy Megan zostanie wyemitowany na antenie TVP1 już we wtorek, 8 listopada, o godz. 22.20. Będzie to 7. odcinek telewizyjnego show, który w sumie składa się z 10 epizodów. Bohaterami kolejnych odcinków będą przedsiębiorcy zajmujący się usługami szkoleniowymi dla biznesu oraz edukacją przedszkolną.

W ostatnim finałowym odcinku eksperci wyłonią firmę, która w najefektywniejszy sposób wprowadziła zaproponowane przez nich zmiany. Zwycięzca otrzyma nagrodę finansową w wysokości 100 tys. zł. Mecenasem projektu i fundatorem nagrody jest Bank Zachodni WBK.

Przedsiębiorcy zainteresowani wsparciem różnych aspektów swojej działalności, oprócz śledzenia losów bohaterów programu, powinni zajrzeć na stronę: https://firmoweewolucje.bzwbk.pl/program. To tam na bieżąco uzupełniane są informacje dotyczące najlepszych rozwiązań zwalczających powtarzające się trudności z prowadzeniem małego i średniego biznesu.

 

[1] Więcej informacji: http://laboratoria.net/.