Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj

Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl

wróć do listy informacji prasowych

Udekorować laboratorium, czyli jak sprzedawać sprzęt laboratoryjny

Z danych Laboratoria.net wynika, że w Polsce funkcjonuje około 1 135 laboratoriów, z czego aż 122 znajdują się na terenie województwa śląskiego[1], gdzie działa firma Megan. Zajmuje się ona dostarczaniem specjalistycznego sprzętu laboratoryjnego zarówno uczelniom wyższym, klientom indywidualnym, jak i firmom handlowym. Przedsiębiorstwo będzie bohaterem kolejnego odcinka telewizyjnego programu „Firmowe Ewolucje”.

Firmy zajmujące się sprzedażą sprzętu laboratoryjnego znajdują się w specyficznej sytuacji – potrzeby ich klientów są bardzo precyzyjne i wyzwaniem jest umiejętne sprostanie tym wymaganiom. Dostarczaniem wyposażenia laboratoriów w Polsce zajmuje się zaledwie kilka dużych firm. Oferują oni szeroki asortyment i dysponują środkami, które pozwalają im prowadzić skuteczne działania marketingowe i promocyjne. W tym otoczeniu mniejsze podmioty, takie jak Megan, są w trudniejszej sytuacji, ale nie oznacza to, że nie mają swoich odbiorców.

Firma Megan prowadzi samodzielną działalność od 2008 roku. Od tego momentu zajmuje się kompleksowym zaopatrywaniem hurtowni i laboratoriów w podstawowe wyposażenie. Główną osią prowadzonego biznesu jest handel prowadzony z odbiorcami indywidualnymi oraz na stałe z kilkudziesięcioma firmami handlowymi z całego kraju. Firma utrzymuje również stałe relacje z uczelniami wyższymi prowadzącymi badania oraz instytutami badawczymi po to, aby z dużym wyprzedzeniem uzyskać wiedzę o mogących pojawić się zamówieniach. Pomimo całkiem pokaźnego grona odbiorców, firma zmaga się z kilkom trudnościami, zwłaszcza wewnętrznymi. Przedsiębiorstwu Megan brakuje wyraźnej kultury organizacyjnej czy sprawnego systemu wynagradzania sprzedawców. Dodatkowo, firmie przyda się uporządkowanie komunikatów na stronie internetowej. W pokonaniu tych trudności pomoże firmie Megan zespół doświadczonych ekspertów „Firmowych Ewolucji”: Cezary Szymanek, redaktor naczelny Bloomberg Businessweek Polska i Magazynu Sukces, Katarzyna Twarowska, współzałożycielka i prezes kobiecej organizacji SHEConnect oraz Wojciech Dembiński, dyrektor programu strategicznego Santander Advance w Banku Zachodnim WBK. Prowadzącym program jest Arkadiusz Mierzwa, dziennikarz ekonomiczny, doradca i trener biznesu.

Kolejny odcinek, kolejne emocje

Odcinek „Firmowych Ewolucji” z udziałem firmy Megan zostanie wyemitowany na antenie TVP1 już we wtorek, 8 listopada, o godz. 22.20. Będzie to 7. odcinek telewizyjnego show, który w sumie składa się z 10 epizodów. Bohaterami kolejnych odcinków będą przedsiębiorcy zajmujący się usługami szkoleniowymi dla biznesu oraz edukacją przedszkolną.

W ostatnim finałowym odcinku eksperci wyłonią firmę, która w najefektywniejszy sposób wprowadziła zaproponowane przez nich zmiany. Zwycięzca otrzyma nagrodę finansową w wysokości 100 tys. zł. Mecenasem projektu i fundatorem nagrody jest Bank Zachodni WBK.

Przedsiębiorcy zainteresowani wsparciem różnych aspektów swojej działalności, oprócz śledzenia losów bohaterów programu, powinni zajrzeć na stronę: https://firmoweewolucje.bzwbk.pl/program. To tam na bieżąco uzupełniane są informacje dotyczące najlepszych rozwiązań zwalczających powtarzające się trudności z prowadzeniem małego i średniego biznesu.

 

[1] Więcej informacji: http://laboratoria.net/.