Informacja prasowa starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj

Aktualne dane dotyczące Santander Bank Polska można znaleźć także na stronie santander.pl

wróć do listy informacji prasowych

Już połowa Polaków korzysta z bankowości elektronicznej

Jeszcze 10 lat temu jedynie 2% klientów banków zarządzało swoimi finansami przez Internet. Jednak z najnowszych danych przygotowanych przez TNS Polska dla Banku Zachodniego WBK wynika, że w pierwszym kwartale 2012 roku odsetek klientów korzystających z usług bankowości elektronicznej osiągnął już 49%.

Najnowsze badania wskazują, że Polacy nadal najczęściej korzystają z usług bankowych w placówkach. Aż 68% respondentów deklaruje, że oddział stanowi dla nich główny kanał komunikacji z bankiem. Jednak częstotliwość wykorzystania placówek bankowych jest znacznie niższa niż bankowości internetowej. Tylko 30% klientów deklaruje, że odwiedza oddziały klika razy w miesiącu, zaś z bankowości elektronicznej kilka razy miesiącu korzysta już 85% respondentów.

Bankowość internetowa odgrywa fundamentalną rolę we współczesnym multikanałowym modelu dystrybucji usług bankowych. Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy dynamiczny i regularny wzrost popularności bankowości internetowej. Wykształciła się nowa grupa konsumentów, która dzięki wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi chce korzystać z usług bankowych w dogodnym dla siebie miejscu i  w dowolnym czasie. Korzystanie z usług banków przybiera charakter "codzienny", powszechny, a usługi rozliczeniowe stają się coraz bardziej wystandaryzowane. Bankowość internetowa stanowi doskonałą odpowiedź na ten kierunek rozwoju oferty bankowej - zauważa socjolog dr Marcin Idzik z TNS Polska.

Użytkownicy bankowości internetowej są młodzi, mieszkają w dużych miastach i są dobrze wykształceni. Odsetek korzystających z bankowości internetowej rośnie wraz ze wzrostem wykształcenia. Z bankowości internetowej korzysta niemal trzech na czterech (71%) klientów z wyższym wykształceniem. Wśród osób z wykształceniem podstawowym odsetek ten wynosi zaledwie 10%. Jednocześnie ponad połowa mężczyzn (52%), będących klientami banków, korzysta z bankowości internetowej, wśród kobiet ten odsetek jest niższy i wynosi 46%.

Dużą popularność bankowości internetowej można traktować jako trend prekursywny dla wschodzącej bankowości mobilnej. Obecnie z usług bankowości mobilnej korzysta podobny odsetek klientów banków jak jeszcze 8 lat temu z usług bankowości internetowej – dodaje Marcin Idzik.

Coraz większa popularność bankowości internetowej bierze się nie tylko z dużej regularności jej wykorzystywania, ale również z ciągłego poszerzania dostępnych usług w formule „na klik”.

Naszym klientom już nie wystarcza jedynie realizowanie płatności przez Internet, coraz częściej chcą oni zarządzać całościowo swoimi finansami on-line. Za tymi oczekiwaniami podąża przenoszenie większości usług bankowych do sieci – komentuje Miłosz Brakoniecki, dyrektor Bankowości Elektronicznej i Kart Debetowych w Banku Zachodnim WBK. Obecnie nasi klienci mogą bez wychodzenia z domu, jedynie za pośrednictwem Internetu, brać kredyty gotówkowe, zakładać lokaty, inwestować w fundusze, ulokować gotówkę na koncie oszczędnościowym lub uruchomić limit kredytowy – dodaje Miłosz Brakoniecki.