Bank Zachodni WBK wyróżniony w Polish Project Excellence Award 2016

Realizowany przez Bank Zachodni WBK program „Obsługa bez Barier” został srebrnym finalistą tegorocznej edycji  Polish Project Excellence Award – konkursu, w którym wyróżniane są najlepiej zarządzane projekty, realizowane w polskich przedsiębiorstwach.

Ideą konkursu, organizowanego przez International Project Management Association (IPMA) Poland, jest docenianie dobrych praktyk w dziedzinie zarządzania projektami, nagradzanie najlepszych z nich oraz promowanie kompetencji realizujących je przedsiębiorstw. Zgłoszenia kandydatów oceniane są według międzynarodowego standardu Project Excellence. Ocenie podlega zarówno proces realizacji danego programu, jak i jego rezultaty.

W tegorocznej edycji konkursu do ścisłego finału, w kategorii projekty społeczno-organizacyjne, zostały zakwalifikowane dwa programy: „Obsługa bez Barier” Banku Zachodniego WBK oraz „Destination Imagination – Akademia Kreatywności” realizowany przez Urząd Miasta Wrocławia. IPMA wyróżniła projekt „Obsługa bez Barier” tytułem srebrnego finalisty.

Program ”Obsługa Bez Barier” jest realizowany od 2010 roku. Jego głównym celem jest zwiększanie dostępności usług Banku Zachodniego WBK i komfortu korzystania z nich dla osób niepełnosprawnych. W ramach projektu bank wprowadził wiele udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami: ruchu, słuchu i wzroku, we wszystkich kanałach obsługi. Wideo chat z doradcami posługującymi się Polskim Językiem Migowym, „mówiące bankomaty” czy bankowość elektroniczna dostosowana do potrzeb osób niedowidzących to tylko kilka przykładów takich realizacji.

- Cieszymy się, że nasze działania zostały docenione przez profesjonalistów. „Obsługa bez Barier” jest projektem unikalnym wśród polskich instytucji finansowych, jeśli chodzi o kompleksowość realizowanych działań. Obok udogodnień wprowadzanych w poszczególnych kanałach obsługi, wspieramy również integrację osób z niepełnosprawnością, uczestnicząc w inicjatywach o charakterze artystycznym, społecznym i edukacyjnym – mówi Piotr Mucha z Banku Zachodniego WBK. – Wyróżnienie w takim konkursie to dla nas duży prestiż i potwierdzenie, że we właściwy sposób zarządzamy tym projektem, jak również że jego rezultaty są odczuwalne dla osób, z myślą o których został rozpoczęty – dodaje.   

International Project Management Association jest federacją zrzeszającą stowarzyszenia w ponad 50 krajach na całym świecie, propagujące wiedzę na temat zarządzania projektami i certyfikujące Project Managerów. Stowarzyszenie IPMA Polska jest instytucją non-profit, polskim oddziałem IPMA. Misją IPMA Polska jest umożliwienie wymiany doświadczeń wszystkim zainteresowanym zarządzaniem projektami, wspieranie ludzi w zdobywaniu wiedzy w tym zakresie, oraz organizacji wdrażających zarządzanie projektowe. IPMA Polska realizuje m.in.: szkolenia z tematyki zarządzania projektami, wydaje publikacje branżowe, oraz aranżuje spotkania środowisk project managerów.

Więcej informacji o programie Obsługa bez Barier: http://www.bzwbk.pl/ms/obb/strona-glowna.html.